«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر


«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

مسجد مقدس جمکران با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به زوجین برای گره زدن زندگی مشترک خود با مهدویت و امام زمان(عج)، اتاق عقد پیوند فیروزه‌ای را راه‌اندازی کرده است و با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها به تحقق زندگی مهدوی توسط زوجین کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد منتظران نه فقط در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان، در حوزه های مختلف به نهادینه سازی سبک زندگی منتظرانه و زمینه سازی برای ظهور امام مهدی(عج) نظر دارد، از برگزاری مراسم ها در مناسبت ها گرفته تا کمک مومنانه به محرومان در قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی ... این مسجد مقدس برای ازدواج آسان و پیوند زوج های جوان در فضایی آکنده از معنویت نیز اتاق عقد «پیوند فیروزه ای» را ایجاد کرده تا زوج ها از همان نخستین لحظات، زندگی مشترک خود را با انتظار و مهدویت گره بزنند.

به مناسبت فرا رسیدن اول ذی الحجه، سالروز ازدواج آسمانی امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) مروری کرده ایم بر فعالیت های مسجد مقدس جمکران در حوزه ازدواج آسان.

«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

حجت الاسلام «علی فاتح» با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان اتاق عقد پیوند فیروزه ای را راه اندازی کرده است، اظهار کرد: زوج های جوان علاقمند به برگزاری مراسم عقدشان در این اتاق، می توانند فرم های مربوط را از سایت مسجد مقدس جمکران به نشانی http://www.jamkaran.ir/ دریافت کرده و بعد از تکمیل، آن را به شماره ۰۲۵۳۷۲۵۵۷۹۶ فکس کنند.

مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران درباره شرایط حضور در این اتاق عقد، بیان کرد: دائم بودن خطبه عقد و میزان مهریه حداکثر ۱۱۴ سکه طلا، ازجمله شروط عقد است و برای پیش از عقد هم باید شرایطی همچون عدم استفاده پاپیون و کروات برای داماد و آرایش غلیظ و لباس‌های خارج از عرف برای عروس رعایت شود.

«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

به گفته فاتح حداکثر ظرفیت اتاق عقد پیوند فیروزه ای ۲۵ نفر است که در شرایط کرونایی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، به 10 نفر کاهش یافته است. مدعوین می‌توانند ۱۵ دقیقه قبل از ساعت تعیین شده در اتاق انتظار حضور داشته باشند.

«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

این گزارش می افزاید: اعطای هدایای تبرکی مسجد مقدس جمکران به زوج هایی که عقد ازدواج شان در اتاق پیوند فیروزه ای بسته می شود، دریافت هزینه های حداقلی که آنهم به زوج ها اختصاص می یابد، برگزاری همایش های سالانه «پیوند فیروزه ای» در مناسبت هایی همچون نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) و یا 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج)، خادمی افتخاری مسجد مقدس جمکران و ... ازجمله مزایای درنظر گرفته شده برای زوج هایی است که عقد ازدواج‌شان در اتاق پیونده فیروزه ای بسته می شود.

همچنین، کارگاه های آموزشی شامل مشاوره های زناشویی و زندگی موفق، سبک زندگی اسلامی و ... همزمان با همایش های سالانه نیز برای این زوج ها برگزار می شود. علاوه بر این، مرکز مشاوره تخصصی مسجد مقدس جمکران با رویکرد اسلامی، کارگاه های پیش از ازدواج شامل اخلاق، سبک زندگی اسلامی و مهدوی را هم برگزار می کند و در ارتباط مستمر با زوجین و پیگیری روند زندگی آنها، مشاوره تربیت فرزند، مسائل زناشویی و رفع مشکلات زوجین را هم به زوج هایی که در اتاق پیونده فیروزه ای عقد شده اند، ارائه می کند.

«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

حجت الاسلام فاتح با بیان اینکه پیگیری ها و ارتباطات ما نشان می دهد که این زوج ها موفق هستند و سالم ترین زندگی ها را شروع کرده و ادامه داده اند، گفت: ما نیز از آنها حمایت معنوی داریم و از طرقی که ذکر شد و نیز کانال مجازی «خانه فیروزه ای» محتواهای مربوط به سبک زندگی و ارتباط زوجین در خانواده مهدوی و تربیت فرزند را به آنها ارائه می کنیم.

وی اضافه کرد: معدود بوده اند زوج هایی از این بین که دچار مشکل شده باشند، چراکه آغاز زندگی مشترک با انگیزه های مهدوی و امام زمانی، در روند زندگی آنها آثار بسیار مثبتی داشته است، البته بوده اند مواردی که به مشکل برخورده اند اما با همراهی مشاوران مسجد، مشکل آنها نیز برطرف شده است لذا این ارتباط با مسجد مقدس جمکران آثار و برکات برای زندگی شخصی آنها داشته است.

مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تربیت نسل منتظر هم وجهه همت ما است، ابراز کرد: از این رو، تربیت نسل منتظر را هم در ارتباط با این زوج ها دنبال می کنیم و مشاوران متخصص مسجد در این باره هم به زوج های جوان مشاوره های لازم و کاربردی را ارائه می کنند.

این گزارش می افزاید: با راه اندازی اتاق عقد «پیوند فیروزه ای» از سال 95 به طور تقریبی سالانه بین 190 تا 200 مورد عقد ازدواج در مسجد مقدس جمکران انجام شده است، به عنوان مثال در چهار ماهه نخست امسال، 50 عقد ازدواج از استان های مختلف در میعاد منتظران به ثبت رسیده است. به احتساب چهار سال فعالیت این اتاق، حدود 700 800 عقد ازدواج در آن بسته شده است.

«پیوند فیروزه‌ای»؛ ابتکار مسجد مقدس جمکران برای ازدواج آسان و تربیت نسل منتظر

به گفته حجت الاسلام فاتح، مسجد مقدس جمکران تلاشی جدی برای ورود گسترده تر به زمینه ترویج ازدواج آسان در سطح ملی دارد و رویکردی جدید را در موضوع خانواده و امور بانوان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان اتخاذ کرده و در راستای آن به فرزندآوری و فرزندپروری و تربیت نسل منتظر نیز نگاهی ویژه دارد.

گفتنی است، زوج هایی که علاقمند به برگزاری مراسم عقد خود در مسجد مقدس جمکران هستند می توانند اقدامات اولیه جهت ثبت نام را به شرح ذیل انجام دهند:

دانلود فرم تاییدیه ازدواج از سایت مسجد مقدس جمکران http://www.jamkaran.ir/؛

تایید و ممهور نمودن فرم توسط دفتر اردواج،

ارسال تاییدیه به شماره فکس ۰۲۵۳۷۲۵۳۴۱۸

کسب اطمینان از رسیدن تاییدیه به دفتر تکریم زائرین باشماره ۰۲۵۳۷۲۵۵۷۹۶

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...