برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر+ جدول لیگ| همه نگاه‌ها به مصاف ژنرال-استقلال


برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر+ جدول لیگ| همه نگاه‌ها به مصاف ژنرال-استقلال

رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر از فردا شب آغاز می‌شود.

شروین رمضانی/شهرآرانیوز، لیگ نوزدهم به ایستگاه بیست و هفتم رسیده و حالا حساس‌تر از همیشه، برخی از تیم‌ها به دنبال کسب سهمیه آسیایی و برخی به دنبال بقا هستند. در این میان پرسپولیس که قهرمانی خود را تثبیت کرده هم بی‌انگیزه نیست و برای ثبت رکورد‌های تاریخی در لیگ برتر می‌جنگد، البته که بعید نیست یحی گل‌محمدی در بازی‌های آتی نگاه ویژه‌تری به جوانانش داشته‌باشد.

جمعه ۱۰ مردادماه

۴ رقابت از ۸ رقابت هفته بیست و هفتم فردا شب در شهر‌های تبریز، اصفهان، تهران و آبادان برگزار خواهدشد. در نخستین دیدار، تراکتور در تبریز از ساعت ۲۰ در ورزشگاه یادگار امام به مصاف پیکانی می‌رود که برای بقا می‌جنگد. الهامی و شاگردانش می‌خواهند با کسب سه امتیاز خانگی از تقابل حساس استقلال و سپاهان در این هفته نهایت استفاده را ببرند و جایگاه خود را در جدول ارتقا بخشند.
ذوب و لوکا در اصفهان از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند. نفت که هفته پیش ۲ صفر به پرسپولیس باخت و قهرمانی حریف را قطعی کرد، انگیزه خاصی برای ادامه لیگ ندارد. شاگردان تارتار که فصل خوبی را از نظر فنی پشت سر گذاشتند، از نظر مالی همچنان مشکل دارند و به نظر می‌رسد وضعیت چک‌هایی که گرفته‌اند هم نامشخص است.
نفتی‌ها که از ۲۵ بازی قبلی خود ۳۳ امتیاز گرفته‌اند نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کند و نه امیدی به سهمیه آسیایی دارند. بی‌تفاوت‌ترین تیم لیگ همین نفت مسجدسلیمان است، اما در آن سو ذوب که با لوکا هم نتایج خوبی نگرفته امیدوار است بتواند از پس این حریف برآید تا شاید بالاخره ذوب از منطقه فانوس‌به‌دستان به وسیله این سه امتیاز فاصله بگیرد.
سایپا که بیش از همیشه خطر سقوط را احساس می‌کند، از ساعت ۲۰:۴۵ میزبان ماشین‌سازی تبریز است. شاگردان ابراهیم صادقی بد کار نمی‌کنند، اما ترکیب زیادی جوان سایپا در لیگ نوزدهم کار دست این تیم داده. سایپا پساکرونا را عالی شروع کرد و در برابر استقلال، سپاهان و شهرخودرو امتیاز گرفت، اما این روند ادامه‌دار نبود و در ۲ دیدار ۶ امتیازی قبلی مقابل پیکان و شهرداری بوشهر مساوی کردند تا در منطقه خطر باقی بمانند.
آخرین دیدار فردا شب را هم شهرخودرو و صنعت نفت در آبادان برگزار می‌کنند. شاگردان بختیاری‌زاده امیدوارند بالاخره طلسم نبردن بدون سرآسیایی را بشکنند و برای نخستین بار پس از تغییر و تحول روی نیمکت، طعم برد را بچشند.
صنعت نفت هم مثل نفت مسجدسلیمان از جمله تیم‌های بی‌انگیزه لیگ است که با ۳۷ امتیاز نه سقوط تهدیدش می‌کند و نه امیدی به آسیا دارد. تنها بازیکن باانگیزه صنعت نفت منطقا باید عیسی آل‌کثیری باشد که با ۱۰ گل زده، در رده سوم گلزنان لیگ برتر ایران است.

شنبه ۱۱ مردادماه

اما حساس‌ترین دیدار هفته، شنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهدشد. جایی که ژنرال سابق مقابل استقلال قرار خواهدگرفت. امیر قلعه‌نویی استثنائا برای این دیدار از خالی بودن ورزشگاه‌ها ناراضی نیست. استقلال و سپاهان که سایه به سایه هم در جدول لیگ تابه اینجا پیش رفته‌اند، از ساعت ۲۱:۳۰ شنبه به مصاف هم خواهندرفت.
سپاهان که در پساکرونا به شدت بدشانس بوده، بالاخره هفته پیش در مصاف با صنعت نفت، بدبیاری را هم شکست داد و با وجود از دست رفتن پنالتی و اخراج دقیقه ۴۵ سروش رفیعی، موفق شد مقابل آبادانی‌ها به برتری دست یابد.
طلایی‌های اصفهان آنقدر بازیکن دارند که نگران غیبت سروش رفیعی در این دیدار نباشند، ضمن اینکه در آن سو خبری از بخشش دانشگر هم نیست و بعید است او در این دیدار هم جایی در اندیشه‌های فرهاد مجیدی داشته‌باشد.
این دیدار مجموعه‌ای از تقابل‌های جذاب را در دل خود دارد. از نبرد بهترین مهاجمان خارجی لیگ که بگذریم، حضور احتمالی سیاوش یزدانی در برابر تیم سابق و رقابت بین دو گلر برتر ایران جذابیت‌های خاص خود را دارد.
شیخ دیاباته فعلا با ۱۱ گل در رده دوم جدول گلزنان است. کی‌روش استنلی به خاطر مصدومیت‌های زیادی که این فصل داشت خیلی گل نزده، اما مهاجمی است که هر لحظه بوی گل می‌دهد و بعید نیست با توجه به استراحتی که قلعه‌نویی در بازی با صنعت نفت به او داد، این بار در برابر استقلال این مهاجم باکلاس برزیلی را از ابتدا در ترکیب سپاهان ببینیم.
در دیگر دیدار‌های این هفته پرسپولیس در قائمشهر از ساعت ۲۰ به مصاف نساجی می‌رود. علیرضا حقیقی که این روز‌ها زمزمه بازگشتش به پرسپولیس مطرح است، با لباس نساجی در برابر مهاجمان قرمزپوش این فرصت را دارد که بار دیگر تواناییش را به یحیی گل‌محمدی و داوود فنایی ثابت کند. اگر زمینه جدایی نیازمند از سپاهان فراهم نشود، شک نکنید که حقیقی گزینه دست به نقد قرمز‌ها برای فصل بعد است.
گل‌گهر که با حضور مجتبی سرآسیایی در کادرفنی‌اش در دو هفته اخیر، به دو برد ارزشمند در برابر شاهین و ماشین سازی دست یافته، حالا باید در خان سوم در سیرجان پذیرای فولادی باشد که هفته پیش خیلی بدموقع در برابر نساجی کامبک خورد و بازی ۲ صفر برده را با شکست ۳ بر ۲ عوض کرد.
فولادی‌ها انگیزه بالایی برای کسب سهمیه آسیایی دارند و در آن سو هم شاگردان جلالی و سرآسیایی نیاز مبرمی به پیروزی دارند تا از منطقه خطر فرار کنند.
پارس از فرصت مناسبی برخوردار است تا این هفته در جم، با غلبه بر شاهین بوشهر ۲۸ امتیازی شود و کار بقا را یکسره کند. شاهین هم کم‌کم با پاشازاده روی کاغذ هم شانس بقا را از دست می‌دهد و آماده بازگشت به لیگ یک خواهدشد. این دیدار از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه تختی جم آغاز می‌شود.

جدول لیگ برتر

برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر+ جدول لیگ| همه نگاه‌ها به مصاف ژنرال-استقلال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت ابرخازن‌هایی که هشت برابر ابعاد اولیه خود کشیده می‌شوند