سباستین اسکندری ؛ استعداد ایرانی کارتینگ در استرالیا


فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با ادامه سیاست خودش که با هدف حمایت از استعداد های ایرانی بوده، در این قسمت از ریس تاک میزبان سباستین اسکندری نونهال ایرانی حاضر در مسابقات کارتینگ استرالیا می باشد که می خواهیم در اینجا با او آشنا شویم. سب یخورده بیشتر از خودت برامون بگو و خودت رو معرفی کن من...

فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با ادامه سیاست خودش که با هدف حمایت از استعداد های ایرانی بوده، در این قسمت از ریس تاک میزبان سباستین اسکندری نونهال ایرانی حاضر در مسابقات کارتینگ استرالیا می باشد که می خواهیم در اینجا با او آشنا شویم.

سب یخورده بیشتر از خودت برامون بگو و خودت رو معرفی کن

من هفت سالمه و توی بریسبن، استرالیا زندگی می کنم.

چی باعث شد که وارد دنیای مسابقات اتومبیلرانی بشی؟

من وقتیکه دو سالم بود توی بغل پدرم وقتیکه داشت پشت شبیه ساز رانندگی می کرد می نشستم. من همیشه عاشق ماشین ها بودم و عاشق این بودم که با بابا توی ماشین هاش بریم دور بزنیم. من تماشا کردن فرمول یک رو با بابام شروع کردم و عاشق صدا و سرعتم. مخصوصا ماشینای قدیمی فرمول یک، صداشون فوق العادست.

خطر حضور سباستین اسکندری نونهال در مسابقات

این سوال رو از پدر و مادرت می پرسم، بابک که بابات باشه رو میشناسم که چقدر عشق ماشینه و می دونم هم که چقدر حامی تو هستش اما بابک تا الان شده فکر کنی که یخورده برای سب زود بوده که وارد دنیای مسابقات بشه و براش خطرناکه؟

ما متوجه هستیم که یک خطری وجود داره ولی خب توی همه چیز خطر وجود داره. سب از چهار سالگی رانندگی رو شروع کرد و ما قبلا توسط مردم بابت اینکه به سب چنین اجازه ای رو دادیم مورد انتقاد قرار می گرفتیم. اما سب همیشه این کار هارو با تجهیزات کامل ایمنی و تحت شرایط کنترل شده انجام می داد.

اولین باری که سوار یک کارت شدی و برای اولین بار مسابقه دادی کی بود؟

من سه سالم بود که اولین کارت الکتریکی خودم رو گرفتم و چهار سالم که شد اولین کارت دو زمانه خودم رو گرفتم. اولین مسابقه خودم رو هم توی سن چهار و نیم سالگی انجام دادم. از رده سیزدهم شروع کردم و توی رده پنجم تموم کردم. من داشتم در برابر بچه های 7 تا 9 ساله مسابقه می دادم.

برنامه اتومبیلرانی در استرالیا

آیا استرالیا هیچ برنامه خاصی برای سرمایه گذاری روی استعداد های اتومبیلرانی مثل سب داره یا اینکه نه همه کارا به عهده خودتونه؟

نه متاسفانه چنین برنامه ای وجود نداره، ما خوش شانس بودیم که چندنفری باشن تا مارو راهنمایی کنند اما همه چیز به عهده خود ماست.

کسی رو به عنوان مربی انتخاب کردی یا اینکه نه کلا تو و پدرتی؟

ما یک شخصی رو به اسم دیو کنلی داشتیم که از اول داستان به ما کمک کرد و هنوز هم داره بهمون کمک میکنه و مشورت میرسونه. اما الان بیشتر این ماجراجویی به پای من و پدرم هست.

شهری که توش زندگی می کنی، تجهیزاتی که تو میخوای رو داره یا اینکه برای داشتن این تجهیزات باید به شهرهای دیگه بری؟

ما خوش شانس هستیم که در منطقه ای زندگی می کنیم که 4 پیست در فاصله 2 ساعته ما قرار دارن. ما کارت های خودمون رو داریم و آخر هفته ها به پیست می ریم. علاوه بر این، ما در خونه شبیه ساز هم داریم.

سباستین اسکندری ؛ استعداد ایرانی کارتینگ در استرالیاسباستین اسکندری ؛ استعداد ایرانی کارتینگ در استرالیا

سباستین اسکندری

مایکل شوماخر الگوی سباستین

هدفت برای این سال و سال بعد چیه و هیچ هدف خاصی برای آینده داری؟

من دوست دارم تا اونجایی که ممکنه در مسابقات امسال به پیروزی برسم و رکورد پیست ها رو تا جایی که می تونم در سری cadet 9s بشکنم. من دوست دارم که به قهرمانی مسابقات کارتینگ استرالیا در سری cadet 9s برسم. آینده…به اروپا برم و وقتیکه سنم 10-11 سال شد در اونجا مسابقه بدم و به مسابقات فرمول 4 برم و امیدوارم که با کمی شانس به فرمول یک راه پیدا کنم.

سب گفت که مایکل شوماخر الگوی زندگیشه، هیچ خاطره خاصی و پوستری روی دیوار اتاقت از مایکل داری؟

من با مایکل شوماخر زندگی می کنم، او بهترین است. من چند پوستر از او، آیرتون سنا، سباستین فتل و لوئیس همیلتون در اتاقم دارم.

سباستین اسکندری ؛ استعداد ایرانی کارتینگ در استرالیاسباستین اسکندری ؛ استعداد ایرانی کارتینگ در استرالیا

سباستین اسکندری

من در سال 2001 مسابقه اتریش را دیدم و مونتویا پیشتاز مسابقه بود که مایکل تلاش کرد از او سبقت بگیرد ولی از پیست به بیرون هول داده شد و به رده دهم رفت. سپس دوباره رده های از دست رفته را پس گرفت. او هرگز تسلیم نمی شود، من می خواهم که اینطوری باشم.

تا الان به هیچ پیست گرندپری رفتی؟ اگر رفتی لطفا حس خودت رو وقتیکه ماشینا از کنارت رد میشدن بگو برامون

نه هنوز در دنیای واقعی ندیدم اما در یوتیوب و تلویزیون خیلی دیدم. اما من خودروهای قدیمی را بیشتر دوست دارم، صدای قشنگتری دارند.

حمایت خانواده در این راه…

راننده های زیادی ماجراجویی خودشون رو با پدرشون شروع کردن و بعد از اینکه استعدادشون دیده شد تصمیم گرفتند که دنیای اتومبیلرانی رو جدی پیگیری کنند، این ماجراها برای شما دو نفر به عنوان پدر و پسر که باهم توی پیست و خارج از پیست وقت میگذرونین چه معنایی داره؟ مادرش چطور؟ مامان هم موافقه یا اینکه نه جان عزیزتون هرکاری میکنین سالم برگردین خونه فقط؟

ما این پیوند و اوقات باهم بودن را دوست داریم. مسابقات اتومبیلرانی از این لحاظ خاص هستند. مامان هم 100 درصد حامی من هستش و به تماشای مسابقات می آید.

چرا ماشین ها و نه موتور ها؟

به عنوان پدر سب، من خودرو ها را انتخاب می کنم به خاطر اینکه دیدم که چطور مردم روی موتورسیکلت ها آسیب ها و جراحت های بدی را دیده اند.

خارج از دنیای موتوراسپورت، ماشین مورد علاقت چیه؟

خودروی مورد علاقه من جی تی آر است. پدرم یکی دارد و خیلی پر سر و صدا و سریع است. خیلی خیلی سریع است.

دمت گرم سب و بابک، امیدوارم که سبمون بتونه افتخارات بزرگی رو کسب کنه و به آرزوش برسه و مسیر دوست داشتنی رو تجربه کنه…ما از تمامی فعالیت های شما حمایت می کنیم. موفق باشی.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی