11 درصد داوطلبان کنکور دکتری کارت ورود به جلسه دریافت نکردند


11 درصد داوطلبان کنکور دکتری کارت ورود به جلسه دریافت نکردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از 179 هزار و 704 داوطلب کنکور دکتری فقط 11 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت نکردند.

11 درصد داوطلبان کنکور دکتری کارت ورود به جلسه دریافت نکردند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان شرکت داوطلبان کنکور دکتری در آزمون اظهار کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۷۹ هزار ۷۰۴ داوطب ثبت نام کننده در کنکور دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ میزان ۸۹ درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان داشت: فقط ۱۱ درصد داوطلبان کنکور دکتری کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده و در این آزمون شرکت نکردند.

زرین آمیزی درباره میزان غایبین این آزمون نیز گفت: برای مشخص شدن میزان غایبین کنکور دکتری بایستی تمام پاسخنامه های از سراسر کشور جمع آوری شده و قرائت شود و بعد از این اقدامات میزان غایبین کنکور دکتری اعلام می شود.

او در ادامه تاکید کرد: با اعلام شدن غایبین کنکور مشخص می شود که چند درصد از داوطلبان کنکور دکتری در آزمون شرکت نکردند.

تمهیدات بهداشتی توسط سازمان سنجش در کنکور دکتری رعایت شد

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: از دیروز عصر گزارش تصویری از حوزه‌ های اجرایی آزمون دکتری ۹۹ که به سازمان سنجش ارسال شده است در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده و قابل مشاهده برای عموم است این گزارش‌ ها نشان دهنده رعایت تمهیدات بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور است.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان داشت: دفترچه‌ های کنکور دکتری نیز از شب گذشته در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و کلید سوالات این آزمون از روز یک شنبه ۱۲ مرداد ماه بر روی سایت سازمان قابل مشاهده است.

گفتنی است، کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد ماه با ۱۷۹ هزار داوطلب شامل ۴۴ درصد خانم و ۵۶ درصد آقا در ۶۰ شهرستان برگزار شد.

نتایج کنکور دکتری در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و دهه دوم شهریور انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان برای انجام مصاحبه نیست.

ظرفیت کنکور دکتری امسال ۲۴ هزار نفر است که از این میزان ۱۴ هزار ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار ظرفیت برای دانشگاه آزاد است.

بیشتر بخوانید

نتایج اولیه کنکور دکتری دهه اول شهریور اعلام می‌شود ۵۴ داوطلب دکتری در بیمارستان آزمون دادند علت تاخیر در شروع کنکور دکتری در بیمارستان طالقانی مدافع استقلال از کنکور دکتری محروم شد خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...