پایان رقابت بیش از 4 هزار داوطلب دکتری وزارت بهداشت در اولین روز آزمون


پایان رقابت بیش از 4 هزار داوطلب دکتری وزارت بهداشت در اولین روز آزمون

رقابت بیش از چهار هزار داوطلب در اولین روز آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت امروز جمعه 10 مرداد ماه تحت شدیدترین تدابیر بهداشتی به پایان رسید.

آفتاب‌‌نیوز :

اولین روز آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت صبح امروز جمعه ۱۰ مرداد ماه با شرکت تعداد ۴۰۵۷ داوطلب از حدود ۱۸ هزار داوطلب در ۲۹ حوزه امتحانی برگزار شد و این آزمون طی پنج نوبت تا روز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

همان گونه که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور علام کرده، ۱۷۶ داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت به کرونا مبتلا هستند و افرادی که قبلا در فرم خوداظهاری ابتلای خود به کرونا را اعلام نموده‌اند، در محل جداگانه‌ای آزمون خواهند داد.

همچنین اسامی داوطلبان مبتلا، قبل از آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به دانشگاه‌های مربوطه اعلام شده و دانشگاه‌ها موظف شده اند پس از برقراری تماس با داوطلب مورد نظر، محل آزمون وی را یک روز قبل از برگزاری به داوطلب اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم جهت شرکت داوطلب در آزمون و ایجاد محیط ایمن برای سایر داوطلبان انجام شود.

بر اساس آخرین تصمیمات اعمال شده، آزمون دکتری سال ۹۹ وزارت بهداشت در تاریخ‌های ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

پروتکل‌های بهداشتی در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری در سراسر کشور برگزار شد و تمامی داوطلبان موظف به داشتن ماسک در سر جلسه آزمون بودند.

فاصله صندلی‌ها بین تمامی داوطلبان رعایت شده بود. به تمامی حوزه‌ها برگزاری آزمون دکتری اعلام شد که پنجره‌های تمامی حوزه‌ها به منظور ورود و خروج هوا باز باشد. تا نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

آخرین تمدید فرم خود اظهاری و دریافت کارت روز گذشته روز پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح تعیین شده بود بعد از این تاریخ داوطلب نمی توانست فرم خوداظهاری را تکمیل کند و پرینت کارت را دریافت نماید. اما افرادی که قبل از این تاریخ و همچینن دیروز فرم فوق را تکمیل کرده بودند، اجازه داده شد که این افراد مجدد پرینت کارت خود را دریافت کنند.

به طور کلی تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ داوطلب در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کردند که آزمون تعداد ۴۰۵۷ داوطلب در صبح روز جمعه، ۴۲۱۳ داوطلب عصر روز جمعه، ۴۲۰۵ داوطلب در صبح روز شنبه، ۴۶۲۷ داوطلب در عصر روز شنبه و در نهایت ۱۱۳۹ داوطلب نیز صبح روز یکشنبه برگزار می شود.

۵۰ نفر در بیمارستان آزمون دادند

به گزارش ایسنا، مهندس فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰ نفر از داوطلبین کنکور دکترا اعلام کرده بودند که کرونا مثبت هستند، گفت: آزمون این افراد در بیمارستان ها انجام شد و ناظرین با تجهیزات کامل نسبت به برگزاری آزمون آنها اقدام کردند.

وی افزود: در مجموع از ساعت ها و روزهای قبل هماهنگی های لازم برای آزمون ها انجام شده بود و فکر میکنیم که بعد از برگزاری آزمون ها هم مشکل خاصی نداشته باشیم.

به رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون ها نمره ۱۵ یا ۱۶ را می دهیم

فرهادی تاکید کرد: درباره وضعیت رعایت پروتکل ها و نحوه برگزاری آزمون دکتری، گفت: فکر می کنم با توجه به همه قوت و ضعف هایی که وجود داشت، در مجموع می توان نمره قبولی را به نحوه برگزاری آزمون داد و به رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون ها نمره ۱۵ یا ۱۶ را می دهیم.

وی گفت: امیدواریم که در آزمون های بعدی بتوانیم‌ میزان رعایت را به ۱۷ و ۱۸ و حتی۲۰ برسانیم.

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه اعلام خواهد شد و نتایج نهایی داوطلبان بعد از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت مجازی و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون