نماینده تالش از پیگیری ایجاد مرکز جهاد دانشگاهی در غرب گیلان خبر داد


نماینده تالش از پیگیری ایجاد مرکز جهاد دانشگاهی در غرب گیلان خبر داد

آستارا - ایرنا - نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: تاسیس و راه‌اندازی مرکز جهاد دانشگاهی در غرب استان گیلان به مرکزیت تالش پیگیری می‌شود و تحقق آن سبب تحول در استفاده از ظرفیت‌های علمی جوانان و نخبگان خواهد شد.

گزارش روز جمعه روابط عمومی دفتر نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی حاکی است که حسن محمدیاری روز قبل در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی گیلان در رشت، اظهار کرد: مرکز جهاد دانشگاهی غرب استان گیلان به مرکزیت تالش، شهرستان های رضوانشهر، ماسال و آستارا را نیز پوشش خواهد داد.

وی افزود: پیگیری‌های قبلی برای تاسیس این مرکز بنا به دلایلی عملیاتی نشده است اما باید اقدامات صورت گرفته را در جلسه‌ای با حضور فرماندار تالش مطرح کنیم و موانع کار بررسی و رفع شود تا در اولین فرصت، این مرکز در منطقه غرب گیلان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: جامعه امروز به ماموریت‌های محول به جهاد دانشگاهی نیاز دارد و باید از ظرفیت‌های جوانان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی در ترویج علم، پژوهش و نوآوری بیش از پیش استفاده شود.

محمدیاری با اشاره به پروژه‌های ملی شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر، بیان کرد: پروژه ملی سد شفارود طبق پیش‌بینی ‌ها در ماه‌ های اول سال ۱۴۰۰ آبگیری خواهد شد و با بهره برداری از آن و پروژه زهکشی پایین دست آن، علاوه بر هم اشتغالزایی، آب شرب، صنعتی و کشاورزی نیز تامین خواهد شد.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: مردم از ضعف برق و خاموشی در برخی نقاط گله مند هستند و رفع مشکلات پروژه های برق رسانی را پیگیری می کنیم و پروژه‌های چهار بانده کردن انزلی به رضوانشهر، تجهیز بیمارستاهای رسالت ماسال، شهید نورانی تالش و شهدای رضوانشهر در حال پیگیری است.

محمدیاری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری حوزه انتخابیه خود، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر با چند سرمایه‌گذار بزرگ در سطح کشور، دیدار و جلسه داشته ام تا از ظرفیت‌های آنان برای رونق گردشگری شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر بهره‌مند شویم.

وی در خصوص مجموعه تاریخی و گردشگری ییلاق مریان تالش اظهار کرد: در خصوص این مجموعه تاریخی بین مالکان و اداره کل میراث فرهنگی اختلاف نظرهایی وجود دارد و مشکل باید به صورت مدیریتی در سطح کشور و استان گیلان حل و فصل شود و بنیاد مسکن برای اجرای طرح خود به تعریف محدوده نیاز دارد و در اینصورت هم، باز مسائلی بین مالکان و میراث فرهنگی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: چون امکان ساخت‌ و ساز در مجموعه تاریخی وجود ندارد، حل این مشکل نیاز به عزم جدی و ملی دارد تا هم از جاذبه‌های گردشگری منطقه بهره‌مند شویم و هم منابع طبیعی و انفال حفظ شود و هم میراث فرهنگی آسیب نبیند و این موضوع با مدیریت صحیح و تعامل قابل حل است و باید از جاذبه‌های گردشگری ییلاق مریان برای جذب گردشگر بهره مند شویم.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از مناطق تاریخی، کوهستانی، ییلاقی و جلگه ای وسیعی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت