قد بلندی که روی مشکلات سایه انداخته ...


قد بلندی که روی مشکلات سایه انداخته ...

همه چیز از ماه عسل شروع شد وقتی مرتضی به این برنامه تلویزیونی دعوت شد، چند سال بعد در اوج ناامیدی وارد کاروان پاراالمپیک شد، ولی درخشید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرتضی مهرزاد متولد ۱۳۶۶ چالوس، والیبالیست ایرانی است که در تیم ملی والیبال نشستهٔ ایران بازی می‌کند.
وی با قد ۲۴۴ سانتی‌متر، به‌عنوان بلندترین مرد ایران شناخته می‌شود.
مرتضی مهرزاد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال ۱۳۸۸ به خاطر قد بلند و شرایط خاص زندگی ام به برنامه تلویزیونی ماه عسل دعوت شدم و حضور در این برنامه نقطه عطفی در زندگی من شد، بعد از آن برنامه بود که والیبال را شروع کردم و ۵ سال برای شهر خودم چالوس در لیگ یک بازی کردم و در سال ۱۳۹۴ به تیم لیگ برتری ثامن الحجج سبزوار رفتم و همان سال به تیم ملی دعوت شدم.
مرتضی مهرزاد یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم ملی در مسابقات چند سال اخیر بوده است.
نشان طلای پاراالمپیک ریو دوژانیرو ۲۰۱۶، دو نشان قهرمانی آسیا، نشان بین قاره‌ای چین، نشان جهانی هلند، نشان بازی‌های آسیایی جاکارتا و نشان طلای لیگ جهانی از افتخارات مرتضی مهرزاد است.
گزارش ایوب رضوانی
علاه بر این افتخارات، رکورد‌های شخصی مرتضی هم خیره کننده است.
نام او در سال ۲۰۱۶ با ۲ متر و ۴۴ سانتی متر قد به عنوان بلندقدترین ورزشکار تاریخ پاراالمپیک در گینس ثبت شد و در جولای سال ۲۰۱۸ هم بهترین ورزشکار ماه پاراالمپیک شناخته شد.
همه این افتخارات یک طرف، اما ماه عسل این قهرمان با فوت مادر تلخ شد.
او ۲ سال پیش مادرش را از دست داد و اکنون سرپرستی خواهر و برادر خود را برعهده دارد و اذعان می‌کند که تنها منبع درآمدش مستمری صندوق حمایت از ورزشکاران است که ماهیانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بطور ثابت به او پرداخت می‌شود.
مرتضی نه شغلی دارد و نه زیر پوشش بیمه است و می‌گوید پاداش‌های مسابقات قهرمانی جهان در هلند و قهرمانی آسیا را هنوز دریافت نکرده و از اینکه مسئولان سراغی از او نمی‌گیرند گلایه دارد.
مرتضی با همه این مشکلات هنوز هم دلخوشی اش، شاد کردن دل مردم است.
او می‌گوید منتظر است در پاراالمپیک توکیو محبت مردم را جبران کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...