بانه وره‌ای‌ها 230 راس دام را قربانی کردند


بانه وره‌ای‌ها 230 راس دام را قربانی کردند

کرمانشاه- ایرنا- به مناسبت بزرگداشت عید سعید قربان و در راستای پاسداشت یکی از سنت‌های حسنه ابراهیمی اهالی شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه 230 رام دام سبک و سنگین را قربانی کردند.

یکی از اعضای هیات اجرایی مراسم قربانی بانه وره در این خصوص به ایرنا گفت: در این راستا، ۱۴۳ راس بز، ۶۵ راس گوسفند و ۲۲ راس گاو در بانه وره امروز قربانی و توزیع شد.
لقمان محمودی افزود: در مراسم قربانی امروز حدود چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت به صورت مساوی و در بسته های سه و نیم کیلویی در بین یک هزار و ۲۰۰ خانوار شهر بانه وره توزیع شد.
وی با بیان اینکه مراسم قربانی شهر بانه وره برای ششمین سال متوالی بدلیل بیماری کرونا طی تدابیری ویژه برگزار شد، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم ایجاد شلوغی، کشتار دام ها با نظارت بهداشتی و در کشتارگاه پاوه انجام گرفت.
مراسم قربانی شهر بانه وره در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۶ به شماره ثبت ۱۴۷۸ در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
همچنین به گفته سرپرست دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اهالی شهر تازه آباد ۱۱۰ راس دام سبک و سنگین را به مناسبت عید قربان، قربانی کردند.
اشکان مرادی افزود: ۱۰ راس دام سنگین و ۱۰۰ راس دام سبک زیر نظارت بهداشتی کارشناسان اداره دامپزشکی در کشتارگاه شهر تازه آباد ثلاث باباجانی کشتار شد.

قربانی کردن و توزیع آن در میان مردم از رسوم دیرینه مناطق کردنشین به ویژه منطقه اورامانات است که در شهر و روستا انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور