توافقنامه نفتی قسد و آمریکا برای غارت نفت سوریه


یک سناتور آمریکایی گفته فرمانده نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک با یک شرکت نفتی آمریکایی توافقنامه‌ای امضا کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم ، شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) با آمریکایی‌ها توافقنامه‌ای برای توسعه میدان‌های نفتی سوریه در شرق رود فرات امضا کرده اند که نشان از عزم نظامیان آمریکایی برای ماندن در سوریه است.
لیندی گراهام از سناتور‌های جمهوری خواه در آمریکا گفت فرمانده نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرقی سوریه، توافقنامه‌ای امضا کرده است.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الحره آمریکا اعلام کرد گراهام در جلسه کمیته روابط خارجه در مجلس سنای آمریکا با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است مظلوم عبدی فرمانده قسد به وی اطلاع داده که با یک شرکت نفتی آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرقی سوریه توافقنامه‌ای امضا کرده است.
مظلوم عبدی به گراهام گفته است این بهترین وسیله برای کمک به همگان در این منطقه است.
پمپئو نیز حمایت دولت آمریکا را از این رویکرد اعلام کرده و گفته است این توافقنامه بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، وقت برده است. او افزوده است ما الان در چارچوب اجرای آن هستیم.
به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی «دلتا کرسنت ال ال سی» که در ایالت دلاویر آمریکا ثبت شده است، امتیاز این قرارداد را از شبه نظامیان قسد به دست آورده است در حالیکه یک قرارداد غیر قانونی محسوب می‌شود، زیرا با یک طرف مسلح غیر قانونی در سوریه با وجود دولت در دمشق که در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده، امضا شده است. این توافقنامه نشان می‌دهد نیرو‌های آمریکایی تلاش می‌کنند حضورشان را در سوریه تثبیت کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه در ششم اکتبر گذشته اعلام کرده بود شمار اندکی از نظامیان آمریکایی در سوریه و در مناطقی که نفت وجود دارد باقی خواهند ماند.
ترامپ اواخر سال گذشته در افتتاحیه نشست سران ناتو در لندن گفته بود آمریکا نفت سوریه را به کنترل خودش در آورده است و می‌تواند هر طوری که می‌خواهد در قبال نفت سوریه عمل کند.
نیرو‌های آمریکایی مستقر در شرق فرات در سوریه به تازگی پایگاه نظامی شان را در فرودگاه پایگاه الشدادی در داخل میدان‌های نفتی الجبسه در حومه جنوبی الحسکه توسعه داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا