دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی است


دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی است

رئیس موسس دانشگاه آزاد اسلامی: دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی است که یک رکن دیپلماسی علمی و آموزش علمی در سطح آموزش عالی است.

دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا وسیما، آقای دکتر علی اکبر ولایتی در نشست معارفه آقای علاءالدین بروجردی معاون امور بین المللی و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: آقایان بروجردی و شیخ عطار و مرحوم شیخ الاسلام از کارآموزان وزارت خارجه هستند و هر سه این‌ها سابقه درخشانی در کار دیپلماسی دارند.
وی افزود: در حال حاضر یک بخش مهم دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی است که یک رکن دیپلماسی علمی و آموزش علمی در سطح آموزش عالی است و توقع این است که جمهوری اسلامی ایران اگر دستاورد‌های علمی دارد این را در منطقه و کشور‌های اسلامی عرضه کند که اگر رضایت داشتند و مایل بودند از تجربیات علمی و آموزشی ما درحوزه آموزش عالی استفاده کنند.
آقای ولایتی با اشاره به تاسیس شاخه دانشگاه​ آزاد اسلامی در کابل گفت: نمونه بسیار موفق تاسیس شاخه این دانشگاه در کابل یا بیروت است که با همت آقای طهرانچی و مدیریت آقای بروجردی وهمکاری آقای شیخ عطار، کار توسعه آموزش عالی در کشور‌های اسلامی در صورتی مورد درخواست​ آن‌ها باشد توسعه پیدا کند.
وی تاکید کرد: ما آماده ایم که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف پزشکی و مهندسی و علوم تجربی دارد در اختیار دانشگاه‌های دیگر بگذاردیم ودر چارچوب مقررات داخلی آن‌ها کمک‌هایی در عرصه مختلف علمی شکل گیرد تا در جهت احیای دانشگاه‌های اسلامی در تاریخ تمدن اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و آموزش‌های علمی گام‌هایی برداشته شود.

پاسخ به برخی حاشیه سازی ها

در این مراسم آقای علاءالدین بروجردی به عنوان معاون بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

البته این انتصاب حاشیه هایی داشت ، برخی رسانه ها انتصاب آقای بروجردی را بر خلاف بند د ماده ۵ «آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری»، معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام کردند که بر اساس آن معاون دانشگاه باید عضو هیئت علمی و با حداقل درجه‌ی استادیاری باشد.

این در حالی است که انتصاب آقای بروجردی به عنوان معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد طبق تبصره ۴ ماده ۵ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها منع قانونی نداشته است.

دیپلماسی در دنیا، دیپلماسی فرهنگی است

بیشتر بخوانید:

خبر خوش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی‌های جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی