برای از بین بردن پشه‌های گل آپارتمانی چه‌کار کنیم؟


برای از بین بردن پشه‌های گل آپارتمانی چه‌کار کنیم؟

مراقبت از گل و گیاهان آپارتمانی همیشه لذت و هیجان مخصوص به خود را به همراه دارد. این‌که بخواهید برای حفظ طراوت و شادابی گیاه خود تلاش کنید و روزانه آن را آبیاری نمایید حس خوبی را در دل و شما به‌جا می‌گذارد. علاوه بر این، وجود گیاهان آپارتمانی در خانه مزایای بسیار دیگری نیز دارد، برای مثال تصفیه هوای داخل منزل یکی دیگر از فواید داشتن گلدان و...

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وی آی پی شاپ، اما همه‌چیز به خرید گل آپارتمانی و آبیاری آن خلاصه نمی‌شود، آفات، بیماری‌ها و مشکلات، در هنگام خرید گل آپارتمانی و بعد آن دغدغه بسیاری از گیاه دوستان است که در این مقاله به راهکارهای کاربردی برای نابود کردن آفات و حشرات موذی مثل پشه خواهیم پرداخت.

۲۰ راه حل باورنکردنی برای از بین بردن پشه‌های خانگی و گلدان

۱) برای از بین بردن پشه‌های گلدان آن است که از وجود خاک خیس و اشباع از آب در گلدان خود جلوگیری کنید. معمولا پشه‌های گلدان در محیط خشک کمتر دیده می‌شوند.

۲) حتما در انتهای گلدان خود سوراخ‌های زهکشی مناسبی ایجاد کنید که آبی که وارد گلدان می‌شود از آن خارج گردد.

۳) چسب زرد

احتمالاً تابه‌حال کارت‌های چسبناک و یا چسب‌های زردرنگی را دیده‌اید که در اطراف درختان می‌بندند. کارت‌های چسبنام به‌عنوان یک تله برای به دام انداختن حشرات مضر گلدان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۴) سیب‌زمینی

وجود سیب‌زمینی در گلدان نیز مانند یک تله عمل می‌کند و می‌تواند پشه‌های گلدان را به سمت خود بکشد.

برای از بین بردن پشه‌های گل آپارتمانی چه‌کار کنیم؟

۵) دارچین

مقداری دارچین را آسیاب کرده و یا به همان شکل خریداری نمایید. بعد مقداری از آن را در خاک گلدان خود بپاشید. بعد از مدتی نیز شاهد کاهش حشرات گلدانتان خواهید بود.

۶) سیر

قسمت‌های برش خورده سیر را درون خاک گلدان خود فروکنید. بعد از گذشت زمانی شاهد کاهش حشرات گلدان خودخواهید بود. بوی سیر می‌تواند باعث فراری دادن و البته از بین رفته پشه‌های گلدان شود.

۷) چای بابونه

برای این کار مقداری چای بابونه تهیه کنید و اجازه دهید تا کاملاً سرد شود. بعد چای سرد شده را به نسبت سه قسمت آب و یک قسمت چای بابونه مخلوط‌کنید و بر سطح گلدان خود اسپری نمایید.

۸) تنباکو

مقداری تنباکو را در آب خیس کنید و دو سه عدد سیر خردشده نیز به آن بیفزایید. بعد آن را خوب هم بزنید و از یک صافی رد کنید. محلول به‌دست‌آمده را با چند قطره روغن مایع مخلوط‌کنید و در یک اسپری و یا آب‌پاش بریزید. حالا به مدت ۱۰ روز با فاصله سه مرتبه از این محلول استفاده کرده و آن را به سطح گلدان خود اسپری نمایید.

۹) گرما و نور

آفتاب گرم باعث ضدعفونی شدن گلدان و کاهش تعداد پشه‌های آن خواهد شد. برای این کار می‌توانید گلدان خود را بیرون از خانه ببرید و آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید.

۱۰) سم

سم پشه گلدان را می‌توانید به‌راحتی از گلخانه‌ها تهیه کنید. مقداری از این سم را در فضای باز و بیرون از خانه‌ روی گلدان خود اسپری کنید و گلدان را زیر نور خورشید قرار دهید. با تکرار این کار به مدت سه تا چهار روز شاهد کاهش پشه‌های گلدان و بهبود گیاه خودخواهید بود.

۱۱) گیاه جعفری، نعنا و شوید

گیاه جعفری، نعنا و شوید می‌تواند آفاتی چون مگس سفید و نماتدها را دفع کند؛ که گل‌های جعفری می‌توانند آفاتی همچون عنکبوت و حلزون را جذب کند.

برای از بین بردن پشه‌های گل آپارتمانی چه‌کار کنیم؟

۱۲) یخ خشک

یخ خشک را در یک ظرف دردار قرار دهید و آن را در یک‌فاصله معینی دور از خودتان قرار بدهید.

۱۳)پودر قهوه

‌کمی پودر قهوه روی آن بپاشید. تخم‌های پشه‌ی موجود در آب مجبور می‌شوند به سطح آب بیایند و از اکسیژن محروم خواهند شد. این کار سبب می‌شود که آن‌ها قبل از این‌که از تخم خارج شوند، از بین بروند. به‌این‌ترتیب از زادوولد پشه‌ها جلوگیری می‌شود.

۱۴) کافور

کافور هم یکی دیگر از داروهای خانگی برای خلاص شدن از شر پشه‌ها است به شیوه‌ای که هیچ آسیبی هم به محیط‌زیست وارد نکنیم. تمام‌کاری که باید انجام بدهید این است که همه‌ی درها و پنجره‌ها را در فضای خانه باز بگذارید و سپس کافور را روشن کنید و اجازه بدهید حدود نیم ساعت همان‌طور بماند. هنگامی‌ که آن اتاق پرشد، پشه‌ها همه رفته‌اند.

۱۵) مایع ظرف‌شویی

فقط مخلوطی از مایع ظرف‌شویی و آب آماده کنید و آن را روی پشه‌ها بپاشید و به‌طور طبیعی آن‌ها را بکشید.

برای از بین بردن پشه‌های گل آپارتمانی چه‌کار کنیم؟

۱۶) ماء شعیر

فقط یک‌کاسه را با ماءالشعیر ساده پر کنید و آن را در خانه قرار دهید.

۱۷) از بین بردن پشه گلدان با سرکه

با استفاده از یک ظرف سرکه در بسته و ایجاد چندین روزنه در درب و قرار دادن آن در مجاورت گیاهان در از بین بردن پشه گلدان از این ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

۱۸)روغن یاس خوشه‌ای و روغن نارگیل

۱۹) خارج کردن آب اضافی از گلدان

۲۰) تعویض خاک گلدان

خرید گل آنلاین

با توجه به‌شدت شیوع ویروس کرونا در ایام اخیر، بسیاری مجالس و مراسم عزا و شادی برگزار نمی‌شود؛ اما شما می‌توانید با خرید آنلاین گل و تاج گل مراسم همچنان به یاد عزیزانتان باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...