خودکفایی و اشتغال بانوان اولویت اصلی برنامه های کانون 


خودکفایی و اشتغال بانوان اولویت اصلی برنامه های کانون 

شهلا حیدرنیا گفت: کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) سال 1392 با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان راه اندازی شده و اولویت اصلی برنامه های ما، خودکفایی و اشتغال بانوان عضو کانون است.

«شهلا حیدر نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) سال ۱۳۹۲ با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان راه اندازی شده و اولویت اصلی برنامه های ما، خودکفایی و اشتغال بانوان عضو کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج افزود: به همین منظور تاکنون دوره های آموزش صنایع بومی و سنتی منطقه، دوره های آموزش صنایع دستی و همچنین آموزش طرز تهیه ترشی خانگی را برگزار کرده ایم.

وی عنوان کرد: یکی از این دوره ها، آموزش بافت کیف دستی زنانه و کیف مخصوص قرآن کریم با استفاده از نخ مکرومه است که تاکنون زمینه اشتغال دائم ۳ نفر از بانوان عضو کانون فراهم شده و دائمی در حال تولید و فروش صنایع دستی خود می باشند.

حیدرنیا ابراز کرد: علاوه بر این دوره آموزش سرویس آشپزخانه از جمله دستگیره و همچنین آموزش کیسه حمام را برگزار کرده ایم و هم اکنون در حال آموزش بافت عروسک با استفاده از نخ کاموا هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت بیان کرد: یکی از دوره هایی که خیلی مورد توجه بانوان قرار گرفته و زمینه اشتغال موقت آنها را فراهم کرده، آموزش تهیه ترشی خانگی بود که در همین راستا قریب ۲۰۰ کیلو ترشی از جمله ترشی انبه توسط این بانوان تولید شد.

وی اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا به دلیل وجود گردشگران بازار فروش صنایع دستی و بومی منطقه و همچنین فروش ترشی رضایت بخش بود و از این طریق بانوان عضو کانون کسب درآمد می کردند اما متاسفانه با شیوع کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری، کسب و کار این بانوان نیز از رونق افتاده است.

حیدرنیا اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون دوره های آموزش روخوانی و همچنین آموزش نقاشی ویژه کودکان نیز برگزار کرده ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت عنوان کرد: هفته گذشته فرماندار شهرستان از روستا بازدید داشتند و در این سفر از کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت ها و برنامه های کانون قرار گرفته و همین امر موجب دلگرمی بیشتر ما و اعضای کانون برای ادامه فعالیت ها شد.

وی در خاتمه بیان کرد: امیدواریم این ویروس منحوس هر چه سریعتر ریشه کن شود تا صنعت گردشگری نیز رونق و جان دوباره ای گیرد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی