35 سفره‌خانه متخلف در قرچک پلمب شد


35 سفره‌خانه متخلف در قرچک پلمب شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: 35 سفره‌خانه به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

بهمن خطیبی روز شنبه در جلسه فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به ویژه از هفته گذشته که شرایط شیوع این بیماری در قرچک قرمز شد، تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ های بهداشتی به تمام واحدها به‌ویژه تالارداران، آرایشگاه های زنانه، سفره‌خانه‌ها و سایر صنوف ابلاغ شده و همه به این قوانین آگاهی دارند.
وی تأکیدکرد: به صراحت اعلام می‌کنیم در صورت عدم تمکین واحدهای صنفی به رعایت دستورالعمل بهداشتی، آن واحد متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.
وی افزود: طی ده روز گذشته، ۳۵ سفره‌خانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرضه قلیان پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود که در صورت تکرار تخلف، این واحدها تا پایان سال تعطیل می‌شوند.
خطیبی گفت: تمامی ادارات در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا موظفند تا ضمن پیش‌بینی اقدامات پیشگیرانه و حرکت برنامه‌محور، به صورت مستمر، از حوزه های زیرمجموعه بازدید کنند تا زنجیره انتقال این بیماری روز به روز کاهش یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکانات محدود بهداشتی و درمانی در جنوب شرق استان تهران و ظرفیت اندک بیمارستان‌های منطقه، نیاز است تا همکاری لازم از سوی همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.
فرماندار قرچک با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: درخصوص نحوه برگزاری آیین عزاداری در ماه محرم نیز ابلاغیه‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که باید با جدیت پیگیری و اجرا شود و رعایت تمامی موارد ضروری و لازم الاجرا است.
خطیبی بر دفع بهداشتی زباله‌های عفونی تأکید کرد و افزود: درخصوص دفع پسماندهای عفونی،با پیگیری های صورت گرفته و برخورد با چند واحد درمانی متخلف، نتیجه خوبی حاصل شد
وی تأکید کرد: تا زمانی که یک مرکز در حال خدمات رسانی در حوزه بهداشتی و درمانی است باید درخصوص دفع پسماندهای عفونی به‌طور اصولی و برابر ابلاغیه ها اقدام کند حتی تاکید داریم با توجه به شیوع ویروس کرونا، شهرداری نیز با اهتمام بیشتری از ابتدای مرحله تولید توسط خانوار تا مرحله معدوم سازی پسماند با دقت نظر بیشتری اقدام کند.
قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...