بازگشت زندانیان مهارت‌دیده در آذربایجان‌غربی به حبس کمتر از 2.7 درصد است


بازگشت زندانیان مهارت‌دیده در آذربایجان‌غربی به حبس کمتر از 2.7 درصد است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌ها بازگشت مددجویانی که در دوران حبس، آموزش‌های فنی و حرفه آموزی را در زندان‌های استان فرا گرفته و پس از آزادی مشغول کار شده اند، کمتر از 2.7 درصد است.

حمزه بروجنی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی افزود: بخش قابل توجهی از زندانیان استان در فعالیت های مختلف اشتغال و حرفه آموزی مشغول کار و کسب درآمد هستند که این روند با همراهی نهادهای مختلف با قدرت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیکاری، یکی از آفت های بزرگ مددجویان قبل از بزهکاری بوده و اگر بتوانیم در راستای تاکیدات رییس سازمان زندان ها و تفاهم نامه ای که با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شده، از مددجویان پس از حضورشان در دوره های آموزشی مناسب در بازار کار استفاده کنیم، بخش مهمی از مشکلات آنها را حل کرده ایم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد:اقدامات صورت گرفته در زندان ها با هدف بازگشت مددجویان به جامعه انجام می شود و فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان نقش مهمی در اصلاح و تربیت مددجویان خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، تفاهم نامه همکاری مشترک با موضوع احیا و توسعه منابع طبیعی، جنگل کاری، بیابانزدایی، آبخیزداری، مرتعداری، تولید نهال، تولید بذر، آبیاری، وجین و سله شکنی با اداره کل زندان های استان منعقد شد.

هادی قاسمی افزود: ما آمادگی داریم از طریق برگزاری دوره های آموزشی با اشتغال زایی و بکارگیری مددجویان معرفی شده از طرف اداره کل زندان ها، برای درآمدزایی زندانیان و خانواده آنان کمک و همچنین از پتانسیل مجازات های جایگزین حبس که برای زندانیانی که طرف شکایت منابع طبیعی هستند، در احیای زمین های ملی استفاده کنیم.

اجرای طرح های تربیتی و آموزشی از جمله مهمترین اقدامات سازمان زندان ها طی سال های اخیر بوده که نتایج بسیار خوبی در حبس زدایی و کاهش موارد بازگشت به زندان داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر