واکنش عضو سابق کنگره به ایده به تعویق انداختن انتخابات 2020


واکنش عضو سابق کنگره به ایده به تعویق انداختن انتخابات 2020

«دیوید جولی» ایده به تعویق انداختن انتخابات 2020 از سوی رئیس‌جمهور آمریکا را نشانه شکست او دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از هافینگتن پست، «دیوید جولی» نماینده اسبق حزب جمهور‌یخواه در کنگره آمریکا، با انتقاد از ایده به تعویق انداختن انتخابات سال جاری این کشور (آبان ماه) از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالت متحده، آن را رد کرد.

به عقیده این عضو سابق کنگره آمریکا، ترامپ با بیان این ایده نشان داده که بر شکست خود در این انتخابات واقف است.

جولی در مصاحبه با مجری شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «در سیاست همیشه می‌گوییم ماهی قبل مرگش تقلا خواهد کرد. سنجش این رفتار ترامپ سخت است، زیرا از ابتدا او بی هدف بود، اما واضح است که او دنبال مقصر می‌گردد.»

او در ادامه با اشاره به آنکه ترامپ باید تبعات شیوع کرونا را پذیرا باشد، افزود: «شعار انتخاباتی او یعنی حفظ بزرگی آمریکا از واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.»

روز پنج‌شنبه اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه رسانه‌های آمریکایی از قصد دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر امسال خبر داده‌اند.

در این اخبار آمده است که رئیس جمهور آمریکا در این باره در پیامی توئیتری نوشت: «با رای گیری پستی جهانی (نه رای گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰ نادرست‌ترین و فریب آمیزترین انتخابات تاریخ خواهد بود. این مایه شرمندگی بزرگی برای آمریکا خواهد بود. تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، ایمن و با اطمینان رای دهند، انتخابات را به تعویق بیندازید.»

این در حالی است که اخیرا ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را پیش‌بینی کرده بود و به این شبکه خبری آمریکایی گفت که «جو بایدن» احتمالا رئیس جمهور خواهد بود.

اما یک روز پس از آن، اخبار حاکی از آن بود که رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از مطرح کردن پیشنهاد تعویق انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور اعلام کرده است خواهان به تعویق افتادن انتخابات نیست، اما همچنان نگران است که میلیون‌ها رای که از طریق پست ارسال می‌شود مشکل ساز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری