چه تعداد معتاد متجاهر در استان کرمان هست؟


چه تعداد معتاد متجاهر در استان کرمان هست؟

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: با بررسی های صورت گرفته در سال گذشته 1800 نفر معتاد متجاهر در استان کرمان داشتیم که شاید آمار کمتر از این باشد.

"محمدرضا انارکی محمدی" شامگاه شنبه ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران با موضوع ساماندهی معتادین متجاهر اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که به علل گرایش به اعتیاد توجه نشود، این موضوع وجود دارد.

وی در ادامه افزود: با بررسی های صورت گرفته در سال گذشته ۱۸۰۰ نفر معتاد متجاهر در استان کرمان داشتیم که شاید آمار کمتر از این باشد.

انارکی محمدی تصریح کرد: تغییر نگرش در بیمار انگاشتن فرد معتاد، دست را باز گذاشت تا در درمان معتادین متجاهر اقدام شود و با این رویکردها مراکز ماده ۱۶ در کشور راه اندازی شد و یک مرکز در استان کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه زمان نگهداری در مراکز ماده ۱۶ کم بود، بیان کرد: در شرایط کرونا دستورالعمل آمد که تا یک سال نگهداری شوند و امیدواریم این چرخه کامل شود و روند علمی را با همکاری همه دستگاه ها برای درمان معتادین داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تاکید بر اینکه اگر همه دستگاه ها پای کار بیایند، می توانیم اقدام خوبی در خصوص درمان معتادین انجام بدهیم افزود: اکنون روند درمان در مراکز ماده ۱۶ انجام می شود اما باید زمان ماندگاری بیش از این باشد.

انارکی محمدی اظهار کرد: تاکنون زمان نگهداری در مراکز ماده ۱۶ یک ماه بوده که جلسات زیادی داشته ایم و قرار شد طبق قانون تا سه ماه در مراکز نگهداری شوند تا فرد معتاد به سکون خاص برسد و تا شش ماه نیز ماندگاری قابل تمدید است و باید از این ظرفیت قانون استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مراقبت های بعد از خروج مقوله بسیار مهمی است و باید همه دستگاه ها پای کار بیایند و خانواده نقش مهم تری دارد که اکنون مغفول مانده و اگر خانواده فرد را بعد از درمان پذیرش نکند، به چرخه اعتیاد مجدد برمی گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش