کرونا فروش دام قربانی در گنبدکاووس را 20 درصد کاهش داد


کرونا فروش دام قربانی در گنبدکاووس را 20 درصد کاهش داد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل امور عشایری گلستان گفت که به سبب شیوع کرونا و عمل به توصیه‌های مسوولان و امامان جمعه شیعه و اهل سنت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش دید و بازدیدهای عید سعید قربان، میزان فروش دام در گنبدکاووس امسال نسبت به عیدقربان پارسال 20 درصد کمتر شد.

رضا علیپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بیشترین فروش دام در میدان دام گنبدکاووس مربوط به سه روز مانده به عید قربان بود که به طور متوسط روزانه چهار هزار راس دام به فروش رسید.

وی افزود: کاهش فروش دام در ایام این عید بزرگ اسلامی منجر به کاهش قیمت گوسفند از کیلویی ۴۸۰ هزار ریال به ۴۴۰ هزار ریال شد.

مدیرکل امور عشایری گلستان همچنین از نیمه تعطیل بودن میدان فروش دام گنبدکاووس تا پایان هفته جاری به سبب انجام ضدعفونی محوطه و آغل‌ها و جمع آوری فضولات دامی خبر داد و گفت: مشکلی در تامین دام مصرفی مورد نیاز مردم بویژه در ایام عزاداری محرم وجود ندارد.

هرساله به مناسبت عید سعید قربان، خرید و فروش دام و نگهداری آنها برای قربانی کردن در مناطق ترکمن نشین گلستان رواج بیشتری دارد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است که بیشتر مردم آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

جمعیت عشایری استان گلستان حدود ۲۰ هزار نفر است که ۱۱ هزار نفر آنان شامل حدود ۲ هزار خانوار عشایر استان های خراسان شمالی، رضوی و سمنان و بقیه از عشایر بومی منطقه هستند که در مجموع ۷۵۰ هزار راس دام سبک دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز شنبه ۱۱ مرداد گفته بود که تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی