رئیس آرامستان اراک خواستار رعایت موازین بهداشتی در مراسم خاکسپاری اموات شد


رئیس آرامستان اراک خواستار رعایت موازین بهداشتی در مراسم خاکسپاری اموات شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان آرامستان‌ اراک، خواستار همکاری مردم در خاکسپاری‌ها و توجه قرار دادن مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی برای مقابله با ویروس کرونا شد و گفت: برخی شهروندان این مهم را رعایت نمی‌کنند که می‌تواند به عاملی برای شیوع بیشتر ویروس تبدیل شود.

«ابوالفضل جلالوند» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ خاکسپاری در آرامستان اراک انجام می‌شود که بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی برای متوفیان غیرکرونایی باید ۱۰ نفر حضور داشته باشند و برای متوفیان کرونایی نباید کسی حضور داشته باشد و این اموات بر اساس دستورالعمل‌های ویژه بهداشتی دفن و خاکسپاری می‌شوند.

وی بیان کرد: برای کاهش شیوع بیماری کرونا، تمام درهای آرامستان‌ اراک بسته شده است اما برخی از مردم همکاری لازم را در این خصوص ندارند و بارها در روز دیده می‌شود که افراد از دیوارها بالا می‌کشند و درگیری بین مردم با نیروهای آرامستان نیز افزایش یافته به طوریکه در چندین مورد منجر به جراحت و بستری شدن نیروهای آرامستان شده است.

رئیس سازمان آرامستان‌ اراک ادامه داد: تعهدات لازم از خانواده‌های متوفیان قبل از خاکسپاری اخذ می‌شود اما در زمان خاکسپاری به این تعهدات عمل نمی‌شود و انتظار است مردم برای حفظ جان خود و دیگران به قوانین پایبند باشند و بدانند هر تصمیم و تعهدی که از آنها گرفته می‌شود برای صلاح جمعی و حفظ سلامت است.

جلالوند عنوان کرد: آلام خانواده‌های داغ‌دیده قابل درک است اما به واقع کوچکترین سهل‌انگاری و تجمع در آیین‌های خاکسپاری می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی گفت: متوفیان کرونایی از ابتدا تاکنون بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و پس از انجام غسل و کفن و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی اراک خاک می‌شوند و هیچ متوفی کرونایی در این آرامستان بدون غسل و کفن دفن نشده است.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی‌ می‌کند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر تا ۱۱ مرداد ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی