700 راس دام زنده در عید قربان مورد بازرسی دامپزشکان زنجانی قرار گرفت


700 راس دام زنده در عید قربان مورد بازرسی دامپزشکان زنجانی قرار گرفت

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: روز عید قربان امسال 700 راس دام سبک و سنگین زنده مورد بازرسی بهداشتی ناظران بهداشتی و دامپزشکان در سطح این استان قرار گرفت.

محمدباقر حاج کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از عید بزرگ قربان ۲۵ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان زنجان متشکل از ناظران بهداشتی و شرعی و دامپزشکان به منظور نظارت شرعی و کشتار بهداشتی دام فعال شده بودند.

وی یادآوری کرد: از ۷۰۰ راس دام سبک و سنگینی که مورد نظارت و بازرسی بهداشتی این اکیپ‌ها قرار گرفته ۴۹۶ راس گوسفند، ۱۴۶ راس بز و ۵۸ راس نیز گاو بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت اکیپ های ثابت و سیار بر سلامت دام های زنده ۳۵۶ راس لاشه نیز بازرسی بهداشتی شد.
حاج کاظمی با بیان اینکه وزن لاشه‌های ضبط شده ۵۹ کیلوگرم بود، اظهارداشت: چهار لاشه ضبطی ۴۲ دیگر لاشه نیز اصلاحی بود.
به گفته وی، ۱۱۶ اندام اعم از ریه و کبد اصلاحی لاشه های ضبط شده بود.
به گزارش ایرنا، بروسلوز، هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند و کشتار غیرمجاز دام های سبک و سنگین و خارج از نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است.
نظارت و فعالیت های دامپزشکی و تشدید نظارت در خصوص کشتار دام به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می شود.

​​​​​​

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان