زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس


زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

یکی از آسون ترین انتخابا برای مهمونی ها همین زرشک پلو با مرغ هست که قبلا مدل مجلسی ش رو مفصل توضیح دادم. گاهی وقتا اون مدل زرشک پلو با مرغ مجلسی خیلی تکراریه و خوبه که تنوعی بهش بدیم و یکم ظاهر و طعمش رو عوض کنیم. این مدل زرشک پلویی رو که اینجا توضیح میدم هم مقدار مرغ کمتری استفاده میشه و هم روغن کمی لازم داره و هم اینکه بزنجش هم دمی هست و لازم...

یکی از آسون ترین انتخابا برای مهمونی ها همین زرشک پلو با مرغ هست که قبلا مدل مجلسی ش رو مفصل توضیح دادم. گاهی وقتا اون مدل زرشک پلو با مرغ مجلسی خیلی تکراریه و خوبه که تنوعی بهش بدیم و یکم ظاهر و طعمش رو عوض کنیم. این مدل زرشک پلویی رو که اینجا توضیح میدم هم مقدار مرغ کمتری استفاده میشه و هم روغن کمی لازم داره و هم اینکه بزنجش هم دمی هست و لازم نیست حتما آبکش بشه.

دستور سریع

پیاز رو نگینی ریز خرد کنید و در روغن کم بریزید و تفت بدید. هویج رنده شده رو هم بهش اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سبک شد سینه مرغ خرد شده رو بهش اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید و تفت بدید. ادویه کاری و یکم دارچین رو هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط بشه. بعد در ماهیتابه رو بذارید و حرارت رو خیلی کم کنید و اجازه بدید مرغ آب بندازه و بپزه. بعد از 20-30 دقیقه در ماهیتابه رو بردارید و برگ کرفس خرد شده رو بهش اضافه کنید و هم بزنید و باز در ظرف رو بذارید تا 10 دقیقه ای بپزه. اگه آب مرغ خشک شده بود بهش در حد نصف لیوان آب جوش اضافه کنید. برای زرشک پلو هم من در تنبلانه ترین حالت ممکن پلو رو توی پلوپز پختم و بعد از اینکه آبش خشک شد از یه گوشه ش محلول زعفران ریختم و کشمش و زرشک شسته شده رو گوشه های قابلمه ریختم و درش رو بستم تا نرم بشن. اینطوری دیگه لازم نبود با کره یا روغن تفتشون بدم.
زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

خوراک مرغ و کرفس

مواد لازم برای زرشک پلو با مرغ و کرفس

برنج 2 پیمانه زرشک و کشمش هر کدوم 3 قاشق محلول زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری 1 عدد سینه مرغ خرد شده پیاز 1 عدد متوسط هویج نصف یک عدد برگ کرفس خرد شده 3 قاشق ادویه کاری 1 قاشق چایخوری دارچین و نمک و فلفل
زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

زرشک پلو دمی

تفت دادن زرشک و کشمش

زرشک و کشمش رو میتونید از قبل خیس بدید و توی کره تفت بدید. ظاهر زیباتر و مجلسی تری به پلو میده. همچنین میتونید زعفران رو جداگونه با مقداری برنج مخلوط کنید و برای تزیین استفاده کنید.

زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

زرشک پلو با مرغ

طعم دار کردن مرغ

اگه مرغ رو از قبل با ادویه ها طعم دار کنید نتیجه خیلی خوشمزه تر خواهد بود. نکته مهم این غذا اینه که حتما با حرارت ملایم کار کنید که مرغ با آب خودش بپزه و نیاز نباشه بهش آب اضافه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور