فرودگاه کرمانشاه، هاب پروازهای منطقه غرب کشور می‌شود


فرودگاه کرمانشاه،  هاب  پروازهای منطقه غرب کشور می‌شود

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به قدمت بالای فرودگاه کرمانشاه و امکانات مطلوب آن، گفت: زیرساخت ها برای تبدیل این فرودگاه به هاب پروازهای منطقه غرب کشور فراهم شده و موافقت های مورد نیاز آن نیز اخذ شده است.

مهرداد سالاری در آیین امضای تفاهم نامه احداث مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران که امروز (13 مرداد) با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از این اتفاق تاریخی گفت: این حرکت مبنای تاریخی دارد و می تواند منشا خیر و برکت برای سه استان کرمانشاه، کردستان و همدان شود.

وی به زیرساخت های گردشگری مطلوب در غرب کشور اشاره و از راه مناسب به عنوان مهم ترین آنها یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر شبکه بزرگراهی به مراکز استان های همجوار شامل همدان، ایلام، لرستان و کردستان دارد و پروژه های آزادراهی آن نیز با جدیت دنبال می شود.

سالاری افزود: در حال حاضر برای ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم و راه اندازی این مسیر هم می تواند در ارتقا زیرساخت های ارتباطی در این مسیر نقش مهمی داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد وافزود: این فرودگاه قدمتی طولانی دارد و پیش از انقلاب در کرمانشاه راه اندازی شده و هم اکنون امکانات خوبی دارد و در حال بازسازی باند اصلی آن هستیم.

سالاری از پیگیری برای تبدیل شدن فرودگاه کرمانشاه به هاب پرواز های منطقه غرب کشور خبر داد وافزود: زیرساخت ها در این زمینه فراهم شده و موافقت ها هم اخذ شده و با این کار می توانیم ارتباط خوب هوایی برای سفر به استان های غربی کشور فراهم کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به رسیدن راه آهن به کرمانشاه گفت: در حال حاضر پیگیری مسیر ریلی به سمت مرز خسروی ادامه دارد و پیشرفت زیرسازی راه آهن در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب حدوود 80 درصد و در مسیر کرمانشاه-خسروی در مجموع حدود 20 درصد است.

سالاری خاطرنشان کرد: برنامه داریم مسیر ریلی را تا شهر خانقین در کشور عراق پیدا کند و این مسیر باید در نهایت به بندر لاذقیه در سوریه متصل شود و این امر مسیر ریلی بین المللی را برای کرمانشاه رقم می زند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران فرصت های گردشگری خوبی برای سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان فراهم می کند ابراز امیدواری کرد: در آینده استان های ایلام و لرستان هم به این مسیر اضافه شده و از مزایای آن بهره مند شوند.

سالاری با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن این مسیر بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این مسیر تاکید کرد وافزود: راه اندازی این مسیر جز با حضور بخش خصوصی امکان پذیر نیست و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

این مسئول به رونق درآمدهای شهرداری از ایجاد این مسیر اشاره کرد و افزود: رونق گردشگری شهری از موجب افزایش تمکن مالی شهروندان می شود و این امر در نهایت به افزایش درآمدهای شهرداری که از محل عوارض تامین می شود منجر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق