اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به علاج‌بخشی سد اسفراین


اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به علاج‌بخشی سد اسفراین

بجنورد - ایرنا - فرماندار اسفراین اعلام کرد: 200 میلیارد ریال دیگر از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی، برای علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین اختصاص یافته است.

طاهر رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان ۳۵۰ میلیارد ریال برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین مصوب شده بود که پیش از این نیز ۵۸ میلیارد ریال آن در ماههای گذشته تخصیص یافته و هزینه شده بود.
وی افزود: با پیگیری های استاندار خراسان شمالی ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات مصوب این پروژه اخیرا از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته که تا ۱۵ مرداد به صورت رسمی ابلاغ می شود.
وی گفت: با تزریق این اعتبارات به پروژه، پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار و پیگیری اختصاص باقیمانده اعتبارات این پروژه امید است عملیات علاج بخشی سد بیدواز اسفراین شتاب بیشتری بگیرد و این سد برای آبگیری کامل در سال آبی جدید آماده شود.
سد بیدواز اسفراین سومین سد بزرگ خراسان شمالی است که در شمال شرقی این شهر بر روی رودی به همین نام بسته شده است.
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که در سال ۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.
سد بیدواز از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و از سال ۹۵ عملیات علاج بخشی آن آغاز شده است.

ظرفیت برنامه ریزی شده سد بیدواز ۳۸ میلیون متر مکعب است که به دلیل مشکلات موجود و اجرای عملیات علاج بخشی در بدنه سد، میزان آبگیری آن به کمتر از ۱۴ میلیون مترمکعب محدود شده است.
به دلیل ناتمام ماندن طرح علاج بخشی سد بیدواز، شهرستان اسفراین از آبگیری کامل ۲ سال پربارش اخیر بی نصیب مانده و ذخیره بخش زیادی از بارش در پشت سد را به علت حفظ تراز امن سد از دست داده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق