پایان اما و اگرها درباره برگزاری کنکور سراسری


پایان اما و اگرها درباره برگزاری کنکور سراسری

نمایندگان مجلس در برنامه تیتر امشب مطرح کردند که پس از جلسه مشترک امروز(دوشنبه)بین نمایندگان وزارت بهداشت، علوم و مجلس قرار شد کنکور امسال با رعایت کامل ضوابط و نکات بهداشتی در کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علیرضا منادی» شب گذشته (دوشنبه ۱۳ مرداد) در تیتر امشب گفت: برآیند نظرات موافقان و مخالفان بر این شد که با وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: پس از برگزاری آزمون مقطع دکترای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور(پنج‌شنبه گذشته 9 مرداد 99) اما و اگرها درباره برگزاری کنکور سراسری 99 بیشتر و بیشتر شد. در جلسه مشترک امروز شروطی برای برگزاری آزمون سراسری اعلام شد.

وی ادامه داد: پیش از این کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بود و امروز وزیر بهداشت در حاشیه جلسه مشرک تضمین داد با اجرای سخت تر پروتکل های بهداشتی این آزمون میلیونی برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

در ادامه این برنامه «کریمی فیروزجایی»، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کنکور به شرط تضمین های ستاد ملی مقابله با کرونا در موعد مقرر قطعا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکنون زمان شکستن غول کنکور است گفت: 85 درصد از برخی رشته های دانشگاهی متقاضی ندارند و سازمان سنجش توانایی دارد افرادی که مایل به شرکت در کنکور 99 نیستند را در این رشته های فاقد متقاضی ثبت نام کند.

همچنین «شجاعی»، نماینده مجلس و مخالف برگزاری آزمون در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: برگزاری کنکور در شرایطی که روزانه 200 نفر بر اثر بیماری کووید 19 جان خود را از دست می دهند، کار درستی نیست./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت