بیش از 6 میلیارد ریال تخلف اقتصادی در کرمانشاه شناسایی شد


بیش از 6 میلیارد ریال تخلف اقتصادی در کرمانشاه شناسایی شد

کرمانشاه - ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شناسایی بیش از 6 میلیارد و 683 میلیون ریال تخلف اقتصادی در یک هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت هزار و 260 مورد بازرسی از اصناف مختلف در استان انجام شد.

«مسعود بیگلری» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: این تعداد بازرسی از نانوایی‌ها، فروشندگان لوازم‌خانگی، مرغ، تخم‌مرغ، موبایل، مشاوران املاک، عمده‌فروشی‌ها، کابینت سازها، تالارهای پذیرایی و سایر اصناف و مراکز خدماتی، انجام شده و هم‌زمان درباره ۲۰۸ گزارش مردمی از تخلفات اقتصادی، بررسی‌ها و اقدامات لازم را به عمل‌آورده‌اند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کرونا و اوضاع بازار با تقدیر و تشکر از بازاریان و اصناف که در تمام عرصه‌های انقلاب، جنگ، زلزله، سیل و سایر بحران‌های اجتماعی، نقشی بی‌بدیل خود را به‌ خوبی ایفا نموده‌اند، گفت: متأسفانه همیشه تعداد اندکی هستند که دانسته و ندانسته تلاش‌ها و خلوص و ایثار خیل عظیم بازاریان مخلص را زیر سؤال می‌برند و ما وظیفه ‌داریم برای حفظ کرامت‌های انسانی بازاریان شریف، با این عده معدود که بعضاً دست به تخلفاتی در بازار می‌زنند، مقابله قانونی بکنیم.

او گفت: اصولاً این از عمده وظایف معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده است که بر بازار، قیمت‌ها، چگونگی عرضه و کیفیت عرضه کالاها و خدمات، کنترل و نظارت دقیق و مستمر داشته باشد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، در ادامه این گزارش به شناسایی و تشکیل پرونده برای تعداد ۱۸۹ متخلف اقتصادی که در زمینه‌های مختلف، مرتکب تخلف شده بودند، اشاره کرد و گفت: این تعداد به‌منظور ادای توضیحات و صدور احکام بایسته در مورد آنان، به تعزیرات حکومتی استان معرفی‌شده‌اند.

بیگلری عمده تخلفات صورت گرفته طی یک هفته را گران‌فروشی، تقلب، احتکار، عدم انجام تعهدات و اضرار به مصرف‌کننده از طریق تقلب در ساخت و یا تعمیر کابینت و امور خدماتی دیگر عنوان کرد.

او مهم‌ترین گزارش‌های مردمی را مربوط به نان، مرغ و تخم‌مرغ، لبنیات، لوازم‌خانگی، حبوبات، انواع برنج هندی و پاکستانی و گران‌فروشی و کمبود گاز مایع دانست و تأکید کرد که این موارد را همواره تحت رصد و اقدام خود داریم و به وظایف خود در خصوص کنترل بازار و قیمت‌ها به‌ طور جدی عمل خواهیم کرد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۶۰ هزار واحد صنفی با ۵۶ اتحادیه وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس