اجرای طرح «مائده غدیر» در کانون‌های مساجد کشور/ کاروان‌های تبلیغ غدیر راه‌اندازی می‌شود


اجرای طرح «مائده غدیر» در کانون‌های مساجد کشور/ کاروان‌های تبلیغ غدیر راه‌اندازی می‌شود

سعادتی با اعلام برنامه کانون‌های مساجد کشور برای دهه امامت و ولایت، گفت: اجرای طرح «مائده غدیر» با محور توزیع بسته‌های معیشتی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغ غدیر ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری جشن‌های مجازی ازجمله این تدارکات است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: دهه امامت و ولایت در فاصله بین اعیاد بزرگ قربان تا غدیر در فرهنگ شیعی روزهایی تاریخ ساز نه فقط در گذشته بلکه برای حال و آینده جهان اسلام، تشیع و بشریت است چراکه عید قربان به پیروان همه ادیان توحیدی اختصاص دارد و عید غدیر هم به همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان، لذا گرامیداشت بین این دو عید ضرورتی انکارناپذیر است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه برای این دهه برنامه های متنوعی را تدارک دیده ایم، گفت: با توجه به اوج گیری مجدد شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری برنامه های میدانی با حضور مخاطب، عمده ویژه برنامه های این دهه را در فضای مجازی متمرکز کرده ایم برخی برنامه های حضوری بامخاطب محدود نیز پیش بینی شده که با رعایت پروتکل های بهداشتی مثل برگزاری در فضای باز و همراه با فاصله گذاری اجتماعی، اجرا می شوند.

وی از راه اندازی کاروان های شادی غدیر خبر داد و تصریح کرد: این کاروان ها با حضور مبلغان به ویژه در حوزه کودک و نوجوان در خیابان ها و محلات به حرکت درمی آیند چراکه آشنایی نسل آینده با فلسفه و جریان غدیر به عنوان عقبه فرهنگ شیعی، ضرورت دارد که در این کاروان ها تبیین می شود. به دلیل شیوع کرونا این کاروان ها فقط در تهران حرکت می کنند و امکان اعزام آنها به دیگر به استان ها وجود ندارد.

سعادتی افزود: این کاروان ها از شب عید غدیر فعالیت خود را آغاز می کنند و به مدت 10 شب، هر شب دو محله را تحت پوشش قرار می دهند که جمعاً 20 محله می شود.

سعادتی تاکید کرد: به منظور رساندن پیام عید غدیر به عموم مردم دو برنامه مسابقه را تدارک دیده ایم یکی مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان و جوانان یکی هم مسابقه ویژه عموم مردم که جوایزی نیز برای برگزیدگان آنها پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه بیان کرد: جشن های مجازی دهه امامت و ولایت هم در این ایام با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و مادحین نوجوان و جوان مساجد و کانون های مسجدی در کانال های مجازی کانون ها برگزار می شود.

وی از اجرای طرح اطعام غدیر با عنوان «مائده غدیر» با همکاری کانون های مساجد و با استفاده از ظرفیت های مردمی خبر داد و ابراز کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی تلاش بر آن است تا توزیع بسته های معیشتی جایگزین اطعام های مرسوم سال های قبل شود.

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری به کمک شهرداری ها از طریق آذین بندی محلات، نصب پرچم، پخش مولودی و سرود از بلندگوی مساجد در ساعات محدود و مناسب و اجرای گروه های همخوانی و سرود نیز برای دهه امامت و ولایت به همت کانون های مسجدی انجام شده و می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان