بیش از 44 هزار تن گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شد


بیش از 44 هزار تن گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: 44 هزار و 500 تن گندم از سطح 24 هزار هکتار مزارع زیرکشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

سعید حیدرپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان امسال ۲۴ هزار هکتار بود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن آن آبی و مابقی به صورت مزارع دیم بوده است.

وی اظهار داشت: در مجموع میزان ۴۰ هزار و ۶۰۰ تن از محصول تولید شده توسط ۶ مرکز خرید در شهرستان از گندمکاران خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: تولید این مقدار گندم با وجود خسارت وارده به مزارع دیم در برخی از نقاط شهرستان به علت خشکسالی، خسارت ناشی از تگرگ و عدم پراکنش مناسب بارندگی بوده که وضعیت مطلوب مزارع آبی و عملکرد آن را جبران کرده است.

حیدرپور اضافه کرد: پرداخت بهای گندم به کشاورزان هم در کمترین بازده زمانی ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز صورت گرفته است.

وی سطح زیرکشت محصول جو را نیز سه هزار و ۹۰۰هکتار و محصول کلزا را ۷۳ هکتار اعلام کرد که پنج هزار و و ۴۰۰ تن تولید جو و کلزا بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت :امسال با تمهیدات اتخاذ شده تعداد ۹۵ دستگاه کمباین بومی و غیربومی در امر برداشت به کار گرفته شد تا مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید