تیراژ هدف‌گذاری‌شده برای تولید امسال ایران‌ خودرو قطعا محقق خـواهد شد


تیراژ هدف‌گذاری‌شده برای تولید امسال ایران‌ خودرو قطعا محقق خـواهد شد

روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کردند. این نخستین بازدید اعضای این کمیسیون از زمان تشکیل مجلس یازدهم از خودروسازی‌های بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کردند. این نخستین بازدید اعضای این کمیسیون از زمان تشکیل مجلس یازدهم از خودروسازی‌های بوده است. به گفته نمایندگان مجلس، قرار است این بازدید‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی با قطعه‌سازان در سایر خودروسازی‌ها هم انجام شود.
در حاشیه بازدید از سالن بدنه 5 ایران‌خودرو، عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس با بیان این‌که قصد ما آشنایی با این مجموعه و بحث تولید در آن است، درخصوص این‌که چه اقداماتی برای صنعت خودرو انجام خواهد شد، به روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «در این بازدید ضمن بررسی تولید، مشکلات مربوط به آن را نیز از سوی خودروساز و قطعه‌ساز دریافت و با ارائه راه حل، کاری می‌کنیم که هم تولید در ایران‌خودرو افزایش پیدا کند و هم کیفیت بهتر شود.»

تشکیل کارگروه بررسی قیمت تمام‌شده خودرو در کمیسیون صنایع
تالارپشتی افزود: «در داخل کمیسیون صنایع شش کمیته ازجمله کمیته صنعت خودرو تشکیل شده است. یکی از طرح‌هایی که در کمیسیون روی آن کار می‌شود، طرح ساماندهی صنعت خودرو است که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.»
وی همچنین در پاسخ به این پرسش روزنامه «دنیای خودرو» مبنی بر اعتقاد خودروسازان به عقب‌بودن قیمت خودرو از تورم موجود و این‌که چه تغییراتی در بخش قیمتی ایجاد خواهد شد، اظهار می‌کند: «برای این موضوع کارگروهی در کمیسیون صنایع تشکیل شده و منتظر نظر این کارگروه هستیم؛ تا زمانی که رئیس این کمیته تخصصی نظرشان را اعلام نکرده‌اند، نمی‌توانم در خصوص قطعی‌بودن افزایش قیمت خودرو صحبت کنم.»

مجلس حامی صنعت کشور است
وی درخصوص بحث تامین مواد اولیه و این‌که آیا در این بخش هم تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: «ما منتظریم نظر قطعه‌سازان و خودروساز را در این جلسه دریافت کنیم و سپس اقدامات لازم را انجام دهیم؛ مطمئن باشید مجلس حامی صنعت کشور است. به‌ویژه که امسال را مقام معظم رهبری سال جهش تولید اعلام کردند و ما یکی از اقداماتی که به‌طور جدی در مجلس انجام می‌دهیم، رفع موانع تولید است و مجلس اقدامات جدی در این حوزه خواهد داشت.»

هدف تولید امسال قطعا محقق می‌شود
در ادامه بازدید فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در پاسخ به پرسش روزنامه «دنیای خودرو» درخصوص شرایط تولید در سال جاری اظهار کرد: «اگر بخواهم سال جاری را با سال 98 مقایسه کنم، باید بگویم در سال جاری 36 درصد رشد تولید داشته‌ایم و بیش از 172 هزار خودرو تا امروز تولید شده است. بنابراین قطعا به اهداف تولیدی‌مان تا پایان سال دست پیدا خواهیم کرد.» وی با بیان این‌که همه توان خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: «تمام انرژی را پای کار آورده‌ایم تا در سال جهش تولید به‌عنوان یکی از پیشتازان جهش تولید در کشور مطرح باشیم که تا امروز این امر محقق شده است.»

تحقق بیش از یک‌هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی هزینه‌ای در کارخانه
مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که خودروهای پیش‌فروش در عید سعید فطر در کمتر از سه ماه تحویل مشتری شده است، افزود: «توانسته‌ایم معوقات سیزده محصول خود را صفر کنیم و با تلاشی که دوستان به کار گرفته‌اند، مابقی تعهداتمان را هم تا یک ماه دیگر صفر خواهیم کرد.»
مقیمی درخصوص افزایش قیمت خودرو به‌صورت هر سه ماه نیز تصریح کرد: «ما بر اساس قانون اقدام می‌کنیم. یعنی هر زمانی که افزایش قیمت به ما اعلام شود، بر اساس آن پیش می‌رویم و فقط مجری تصمیمات هستیم.»
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این مقدار افزایش جبران‌کننده زیان‌های شرکت است یا خیر گفت: «قطعا ادامه حیات برای هیچ بنگاهی در شرایط زیان وجود ندارد. از این رو، ما در بحث کاهش قیمت تمام‌شده پروژه‌های خوبی را آغاز کردیم و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی هزینه‌ای در کارخانه داشتیم.»

برنامه تکمیل 35هزار دستگاه خودرو در تعطیلات
مقیمی همچنین درخصوص خودروهای ناقص این شرکت گفت: «باتوجه به نزدیک‌شدن به روزهای تعطیلات تابستانی شرکت، قصدمان این است در ایام تعطیلات، مشکلات خودروهای کف شرکت‌ را که ناشی از کمبود قطعات است، برطرف و به بازار عرضه کنیم و با هدف‌گذاری انجام‌شده طی مدت تعطیلات بیش از 35هزار دستگاه خودرو را تکــــمیل و به بازار عرضه خواهیم کرد.»
وی در پاسخ به این پرسش روزنامه «دنیای خودرو» که علت اصلی تولید خودروهای ناقص در این مجموعه چیست؟ تصریح کرد: «علت ناقص‌بودن به بحث تامین قطعات باز می‌گردد که در بحث تامین قطعات نیز اقداماتی انجام شده و قطعات در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.» وی با بیان این‌که شرایط ترخیص این قطعات در حال فراهم‌شدن است، افزود: «سرپرست وزارت صمت نیز موضوع را پیگیری کرد و دستورات لازم را در این خصوص داد.»
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل اصلی در این رابطه گمرک است، اظهار کرد: «بله؛ ما از نظر بحث‌های داخلی مشکلی در تولید نداریم و اگر مشکلی هم در بحث تامین وجود دارد، بـــــه بحث خروج مواد و قطعات از گمرک بازمی‌گردد. البته یک بخشی هم به مسائل تحریمی مرتبط می‌شود که با تلاش صنعتگران مشکلی در تامین قطعات نداریم.»

واگذاری 5هزار میلیارد تومان دارایی مازاد و غیرمولد دیگر در سال
وی همچنین در رابطه با تامین ارز گفت: «با توجه به شرایط موجود در کشور، ارز حاصل از صادرات را در دستور کار قرار داده‌ و توانسته‌ایم قدم‌های مناسبی برداریم.»
مقیمی درخصوص واگذاری دارایی‌های غیرمولد و همچنین واگذاری سهام بانک پارسیان نیز به روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «واگذاری سهام بانک پارسیان آغاز شده و درمجموع 5هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد و غیرمولد خود را واگذار کردیم. این رقم هم شامل سهام و هم املاک و مستغلات است. هدف‌گذاری ما در سال 99 واگذاری 5هزار میلیارد تومان بوده اما این روند ادامه دارد.»
اعضای کمیسیون صنایع، نمایندگان قطعه‌سازان و همچنین مدیران شرکت ایران‌خودرو مذاکراتی نیز درخصوص وضعیت تامین مواد اولیه، تامین نرخ ارز و همچنین بحث افزایش نرخ خودرو انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد