مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان توربو S و 918 اسپایدر


مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان توربو S و 918 اسپایدر

اینجا یکی از جالب‌ترین مسابقات خانوادگی را داریم: مسابقه درگ بین هایپرکار مشهور یعنی پورشه 918 اسپایدر هیبریدی و تایکان توربو S الکتریکی. تا همین چند وقت پیش ما مشکلی در حدس زدن برنده این مسابقه نداشتیم زیرا در صورتی که هر دو خودرو استوک باشند هیچ خودروی خانوادگی نمی‌تواند سریع‌تر از یک هایپرکار هیبریدی … The post مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان...

اینجا یکی از جالب‌ترین مسابقات خانوادگی را داریم: مسابقه درگ بین هایپرکار مشهور یعنی پورشه ۹۱۸ اسپایدر هیبریدی و تایکان توربو S الکتریکی.

مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان توربو S و 918 اسپایدر

تا همین چند وقت پیش ما مشکلی در حدس زدن برنده این مسابقه نداشتیم زیرا در صورتی که هر دو خودرو استوک باشند هیچ خودروی خانوادگی نمی‌تواند سریع‌تر از یک هایپرکار هیبریدی باشد. با این وجود در طول چند سال گذشته همه‌چیز کاملاً تغییر کرده و اوضاع به نقطه‌ای رسیده که شاید نتوان با قاطعیت گفت چه خودرویی برنده این درگ خواهد بود.

مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان توربو S و 918 اسپایدر

اما درباره تایکان ما با یک خودروی خانوادگی واقعاً سریع روبرو هستیم چراکه تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت این خودرو نیز ۲۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. دو پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری تولید کرده و باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی آن با یک‌بار شارژ برد ۳۰۹ کیلومتری را ایجاد می‌کند.

مسابقه هیجان‌انگیز پورشه تایکان توربو S و 918 اسپایدر

اما ۹۱۸ اسپایدر که حدود ۱۰ برابر گران‌تر از تایکان توربو S است شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بهتری داشته و سقف سرعتش نیز ۳۴۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۸۷۵ اسبی و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون متری دارد.

حالا به نظر می‌رسد ۹۱۸ مزیت نسبی نسبت به تایکان داشته و همچنین به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر است؛ اما در طرف دیگر هم تایکان توربو S از مزیت گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی سود برده اما آیا این مورد برای غلبه بر ۹۱۸ کافی است؟

در انتها مسابقه‌ای هم بین مک‌لارن ۷۲۰S مدل ۲۰۲۰ و پورشه ۹۱۸ اسپایدر برگزار می‌شود که دیدن ان هم خالی از لطف نیست.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی