یزد؛ میزبان جشنواره ملی «زیلوی برتر» / 89 اثر به مرحله نهایی راه یافت


یزد؛ میزبان جشنواره ملی «زیلوی برتر» / 89 اثر به مرحله نهایی راه یافت

عامل توسعه خوشه زیلو از برگزاری نخستین جشنواره ملی «زیلوی برتر» در استان یزد خبر داد و گفت: 89 اثر به مرحله نهایی داوری این جشنواره راه یافت.

یزد؛ میزبان جشنواره ملی «زیلوی برتر» / 89 اثر به مرحله نهایی راه یافتمحمدرضا دهقانی، عامل توسعه خوشه زیلو و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از برگزاری نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر به همت خوشه زیلو و با همراهی نهادهای پشتیبان این هنر صنعت از جمله سازمان دانشجویان یزد در مردادماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی مصرف‌کنندگان با زیلوی اصیل و مرغوب و تشویق تولیدکنندگان به بافت و عرضه زیلوی با کیفیت برگزار می‌شود.

وی ترغیب طراحان و افراد خلاق برای تولید طرح‌های متنوع و محصولات جدید و همچنین توسعه تعاملات هنرمندان زیلوباف در سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی در شهر جهانی زیلو دانست و «بافت برتر»، «طرح و نقش برتر» و «محصول برتر» را سه بخش تشکیل‌دهنده این جشنواره اعلام کرد.

عامل توسعه خوشه زیلو از راهیابی ۸۹ اثر به مرحله نهایی داوری جشنواره ملی زیلوی برتر خبر داد و گفت: در مدت فراخوان اعلام شده، در مجموع ۲۱۳ اثر از شهرهای مختلف به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر ارسال شد.

دهقانی افزود: از این تعداد، ۱۰۱ اثر در بخش «بافت برتر»، ۵۴ اثر در بخش «طرح و نقش برتر» و ۵۸ اثر در بخش «محصول برتر» به این جشنواره ارسال که در مرحله اول داوری تعداد ۸۹ اثر برگزیده شد تا پس از ارسال اصل آثار در مرحله دوم داوری مورد قضاوت قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از داوری مرحله اول جشنواره که طی دو روز انجام شد، ۴۵ اثر از ۲۹ هنرمند از شهرهای یزد، میبد، ندوشن و کاشان در بخش «بافت برتر»، ۲۴ اثر از ۱۴ هنرمند از شهرهای طبس، تهران، میبد، یزد و کرمان در بخش «طرح و نقش برتر» و ۲۰ اثر از ۱۴ هنرمند از شهرهای کاشان، اردکان، میبد، ندوشن و یزد در بخش «محصول برتر»، انتخاب و از صاحبان این آثار دعوت شد تا اصل آثارشان را برای قضاوت در مرحله نهایی داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دهقانی مهلت ارسال اصل آثار پذیرفته شده در مرحله اول داوری را پنجشنبه ۱۶ مردادماه اعلام کرد و گفت: داوران این جشنواره ترکیبی از خبرگان و پیشکسوتان هنرصنعت زیلو، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه بازار در این حوزه هستند.

عامل توسعه خوشه زیلو یادآور شد: این جشنواره توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و در قالب برنامه‌های خوشه زیلو در حال انجام است و اجرای آن به سازمان جهاددانشگاهی استان یزد سپرده شده و اختتامیه این رویداد ملی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ۲۷ مردادماه جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط