خشونت در برابر پرخاشگری فرزندان تأیید رفتارشان است


خشونت در برابر پرخاشگری فرزندان تأیید رفتارشان است

یک روان‌درمانگر با بیان اینکه در تربیت فرزندان هم مادر و هم پدر باید به ایفای نقش جداگانه خود بپردازند، گفت: پاسخ پرخاشگری و خشونت کودکان و نوجوانان، پرخاشگری و خشونت نیست بلکه اگر با پرخاشگری پاسخ آنها را بدهیم، پرخاشگری را به عنوان یک رفتار تأیید شده می دانند.

عابده رشتی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عوامل بروز پرخاشگری در کودکان و نوجوانان، بیان کرد: پرخاشگری انواع مختلفی دارد که می تواند به صورت کلامی، فیزیکی و اقتصادی(مالی) که متوجه خود فرد می شود، ظهور و بروز کند.

وی اشاره به اینکه بنای پرخاشگری عموماً تربیتی است، افزود: هر گونه محدودیت، احساس محرومیت و رفتارهای نابه جا و نامناسب می تواند باعث پرخاشگری انسان شود.

این روانشناس محرومیت ها و محدودیت های بیش از اندازه را عامل بروز پرخاشگری در نوجوانان دانست و اظهار کرد: پرخاشگری کلامی با داد و فریاد همراه است و از ادبیات نامناسب استفاده می شود تا فرد به خواسته هایش برسد.

وی پرخاشگری کلامی و رفتاری و محروم کردن خود از امکانات و ارتباطاات را پرخاشگری درونی دانست و مطرح کرد: وقتی دیگران ما را محروم و محدود می کنند باعث می شود خود را آزار دهیم و در خود فرو رویم.

این روان‌درمانگر از والدین درخواست کرد که خواست ها، علایق و سلایق فرزندان را گوش فرا دهند و فرزندان را درک کنند تا از پرخاشگری کودکان و نوجوانان کم شود و فرزندان به خواسته های خود برسند که البته باید با کنترل و نظارت والدین صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: فرزندانی که با والدین خود ارتباط کمی دارند و یا ارتباط برقرار نمی کنند باید حتماً به مراکز تخصصی کودکان و نوجوان مراجعه کرده تا نیروهای ما بتوانند این مشکلات را رفع کنند که ما هر پنجشنبه با تعداد محدودی از جوانان و نوجوانان در این مراکز مهارت های زندگی را با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش می دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان