دستگاه شمارنده گلبول‌های خون تولید شد


دستگاه شمارنده گلبول‌های خون تولید شد

دستگاه هماتولوژی آنالایزر فول دیف موسوم به شمارنده گلبول‌های خون، یکی از تجهیزات پزشکی است که در تشخیص بیماری‌های مختلف کاربرد دارد و با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی «ایران ساخت» شد.

دستگاه شمارنده گلبول‌های خون تولید شدبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اسلامی فر مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه هماتولوژی آنالایزر برای شمارش گلبول‌های خون و اندازه‌گیری دیگر شاخص‌ها و مواد مرتبط با خون انسان به کار می‌رود. این مسئله باعث شده است که این دستگاه حیاتی و مواد مصرفی مرتبط با آن در تشخیص بیماری‌های مختلفی کاربرد داشته باشد. یکی از بیماری‌هایی که این دستگاه می‌تواند در فرایند درمان و تشخیص آن کاربرد داشته، باشد کرونا است. امیدواریم این دستگاه از سوی کادر درمان مورد استفاده قرار بگیرد.

تامین نیاز داخلی با محصول ایران ساخت

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه گفت: یکی از مزایای استفاده از این محصول دانش‌بنیان، کاهش زمان نتیجه‌گری نسبت به روش‌های قدیمی و معمول است. در واقع کادر درمان در زمان بسیار سریعتری از نتیجه تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با خون بیمار مطلع می‌شود و همین موضوع فرایند‌های درمانی را سرعت می‌بخشد. قیمت این دستگاه حدود یک پنجم نمونه‌ی مشابه خارجی است و مواد مصرفی آن یک هشتم مشابه خارجی است. سالانه برای ورود این دستگاه و مواد مصرفی آن، معادل ۷۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود.

اسلامی‌فر در ادامه افزود: به همین دلیل خروج ارز برای واردات این محصول، توسعه تولید محصول و افزایش تولید داخلی آن یک ضرورت است که این شرکت تلاش دارد آن را محقق سازد تا بازار داخلی به جای دستگاه وارداتی با استفاده از محصول ایرانی، نیاز‌های خود را تامین کند.

او بیان کرد: فعلا صادرات نداشته‌ایم، اما متقاضیان بالقوه‌ای از چندین کشور برای خرید این دستگاه وجود دارد که امیدواریم با حل برخی مسائل بتوانیم این محصول را به دیگر کشور‌ها نیز صادر کنیم. با توجه به اینکه این دستگاه در تمام آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و پاتولوژی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، دامپزشکی و تمام بیمارستان‌ها و مراکز اورژانسی و مراکز بیماری‌های خاص کاربرد داد، در تلاش هستیم تا سطح تولید آن را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید

ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری جهان با همکاری رولزرویس

اسلامی‌فر همچنین بیان کرد: پیش از این با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای کسب دانش فنی و ساخت پیش نمونه دستگاه، تسهیلات دریافت کردیم. امیدوار هستیم با کسب حمایت‌های بیشتر تولید مواد مصرفی مرتبط با دستگاه را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام