قابلیت جستجو واتس آپ در رابطه با پیام‌های فوروارد شده، اخبار جعلی را کنار میزند


قابلیت جستجو واتس آپ در رابطه با پیام‌های فوروارد شده، اخبار جعلی را کنار میزند

گجت نیوز قابلیت جستجو واتس آپ – WhatsApp در رابطه با پیام‌های فوروارد شده این امکان را به کاربران می‌دهد تا اخبار جعلی را از اخبار واقعی تشخیص دهند. قابلیت جدید واتس آپ در رابطه با جستجو پیام‌های فوروارد شده این امکان را به کاربران می‌دهد تا اخبار دروغین را بشناسند. این قابلیت که در به‌روزرسانی جدید... نوشته قابلیت جستجو واتس آپ در رابطه با...

قابلیت جستجو واتس آپ – WhatsApp در رابطه با پیام‌های فوروارد شده این امکان را به کاربران می‌دهد تا اخبار جعلی را از اخبار واقعی تشخیص دهند.

قابلیت جدید واتس آپ در رابطه با جستجو پیام‌های فوروارد شده این امکان را به کاربران می‌دهد تا اخبار دروغین را بشناسند. این قابلیت که در به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن به آن اضافه شده؛ روش بسیار مناسبی است تا از انتشار شایعات جلوگیری شود. هنگامی که پیامی پنج بار یا بیشتر از شخصی به شخص دیگر فوروارد شده باشد، آیکون ذره‌بین (magnifying) در کنار این پیام فوروارد شده ظاهر می‌شود. با لمس این آیکون یک صفحه pop up برای کاربر باز می‌شود و از او پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارد تا موضوع پیام را در اینترنت جستجو کند یا خیر. کاربران نیز می‌توانند با تایید این pop up موضوع عنوان شده در پیام را در اینترنت جستجو کرده و از واقعی یا جعلی بودن آن آگاه شوند.

همانطور که در تصویر می‌بینید، WhatsApp نمونه‌ای از این قابلیت را در قالب یک اسکرین شات با کاربرانش به اشتراک گذاشت. پیام داخل تصویر مربوط به خبری است که توسط یک وبسایت منتشر شده. بر اساس این خبر نوشیدن آب سیر آب پز شده بیماری کووید-۱۹ را درمان می‌کند. طبق بررسی که با استفاده از قابلیت جستجو WhatsApp در رابطه با پیام‌های فوروارد شده انجام گرفته است؛ صحت این ادعا توسط سه وبسایت معتبر رد می‌شود. در این روزهای بحرانی انتشار اخبار جعلی و نادرست بسیار خطرناک‌تر از خود ویروس کرونا است و متاسفانه فوروارد کردن پیام‌ها در این رابطه بسیار رایج شده و صحت بسیاری از این اخبار نامشخص است.

اگر چه شرکت فیسبوک (Facebook)، به علت رمز گذاری اپلیکیشن خود قادر نیست تا به پیام‌های کاربران خود دسترسی داشته باشد، در رابطه با قابلیت جدید WhatsApp ابراز خوشنودی کرد. امیدواریم این قابلیت جدید WhatsApp از انتشار اخبار نادرست و خطرناک به خوبی جلوگیری کند. نظر شما مخاطبین عزیز گجت نیوز در رابطه با قابلیت جدید جستجو پیام‌های فوروارد شده، در آپدیت جدید WhatsApp چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت