سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت


سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

گجت نیوز سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا – Samsung Galaxy Note 20 Ultra با مشخصات فنی قدرتمند،‌ دوربین 108 مگاپیکسلی و قلم اس پن هوشمند معرفی شد. سامسونگ دقایقی پیش در رویداد Unpacked خود که برای نخستین بار در طول تاریخ به صورت آنلاین برگزار شد، از دو گوشی سری گلکسی نوت 20 خود رونمایی کرد. این... نوشته سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات...

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا – Samsung Galaxy Note 20 Ultra با مشخصات فنی قدرتمند،‌ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و قلم اس پن هوشمند معرفی شد.

سامسونگ دقایقی پیش در رویداد Unpacked خود که برای نخستین بار در طول تاریخ به صورت آنلاین برگزار شد، از دو گوشی سری گلکسی نوت ۲۰ خود رونمایی کرد. این سری در دو مدل معمولی و اولترا عرضه خواهد شد. ما در مطلبی جداگانه به بررسی نسخه اصلی این خانواده پرداختیم، اکنون وقت آن رسیده تا با سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ملاقات کنید.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گوشی نوت ۲۰ اولترا را می‌توان قدرتمندترین عضو خانواده مجموعه محصولات نوت دانست که اوج نوآوری مهندسان سامسونگ را به رخ رقبا می‌کشد. مهم‌ترین ویژگی این دیوایس را می‌توان یک قلم هوشمند دانست که آن را با سایر محصولات گوشی‌ساز کره‌ای متمایز می‌کند. مدل اصلی سری نوت ۲۰ برای کاربرانی طراحی شده که برای نخستین بار قصد مهاجرت به سری نوت را دارند، اما نوت ۲۰ اولترا با امکانات باشکوهی که ارائه می‌کند، با در نظر گرفتن کاربران وفادار سری نوت طراحی شده است.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

ابعاد و وزن ۱۶۴.۸ در ۷۷.۲ در ۸.۱ میلی‌متر
متریال قاب جلویی شیشه
قاب پشتی شیشه‌
فریم دور آلومینیومی
نمایشگر ۶.۹ اینچ
امولد
۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
نمایشگر همیشه روشن
HDR10+
نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
چیپست اگزینوس ۹۹۰ (۷ نانومتری)
پردازشگر گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه ۱۲۸/۲۵۶GB‌ فضای ذخیره‌سازی
۸/۱۲GB رم
دوربین اصلی ۱۰۸MP واید، دیافراگم f/1.8
۱۲MP تله فوتو، دیافراگم f/3.0
۱۲MP اولترا-واید، دیافراگم f/2.2
حسگر فوکوس خودکار لیزری
فیلمبرداری ۸K
زوم فضایی ۵۰ برابری
دوربین سلفی ۱۰MP، دیافراگم f/2.2
فیلمبرداری ۴K
اسپیکرهای استریو بله، تنظیم شده توسط AKG
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خیر
باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی
شارژ سریع ۲۵ وات
شارژ‌ بی‌سیم معکوس

طراحی

نقطه قوت در طراحی نوت ۲۰ اولترا، یک نمایشگر بزرگ جثه ۶.۹ اینچی در پنل جلویی گوشی است که از دو طرف چپ و راست به سمت بیرون انحنای زیبا و ظریفی پیدا کرده است و حفره‌ای کوچک در بالای این نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی قرار دارد. این درحالیست که مدل معمولی از یک نمایشگر مسطح استفاده می‌کند. روی قاب پشتی نیز سامسونگ از یک ماژول مستطیلی‌شکل با رنگ مشکی برای میزبانی از دوربین‌های اصلی گوشی استفاده کرده است. این ماژول برآمدگی قابل توجهی نسبت به سطح بدنه دارد. گوشی‌ساز کره‌ای همچنین برای ایجاد تمایز در طراحی سری نوت، دور ماژول‌های دوربین این گوشی از حلقه‌های براق استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک گوشی حرفه‌ای است، پس سامسونگ آن را با تأییدیه IP68 همراه کرده تا بتواند در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه جلوی نفوذ آب را بگیرد. کیفیت ساخت گلکسی نوت جدید بسیار بالاست و سازنده از بهترین متریال ممکن برای ساخت استفاده کرده است. این شامل قاب شیشه‌ای در پشت، پنل شیشه‌ای در جلو و یک فریم آلومینیومی در دور گوشی می‌شود. همچنین تم سایه‌دار رمزآلود قاب پشتی باعث شده اثر انگشت و لکه‌ها کمتر روی این قاب از خود جای بگذارند.

شاید اگر بخواهید بین طراحی این محصول با نسل قبلی آن گوشی نوت ۱۰ پلاس مقایسه‌ای را انجام دهید، تفاوت‌های اندکی را می‌توانید بین آن دو بیابید. مهم‌ترین این تفاوت رنگبندی جدید است که شامل برنزی (Mystic Bronze)، مشکی (Mystic Black) و سفید (Mystic White) می‌شود. به نظر می‌رسد برنزی، رنگ اصلی محصولات جدید سال ۲۰۲۰ کمپانی سامسونگ است.

بهره‌وری و کارها با Galaxy Note 20 Ultra

همانطور که گفته شد،‌ نوت ۲۰ اولترا با هدف کاربران وفادار سری Galaxy Note مملو از امکانات و با قدرتمندترین سخت افزار ممکن برای یک اسمارت فون طراحی شده است. در رأس این امکانات بهره‌وری یک قلم هوشمند به نام S Pen حضور دارد که می‌تواند به شما کمک کند بیشترین استفاده را هم در کار و هم در اوقات فراغت خود از گوشی خود داشته باشید.

قلم اس پن

قلم اس پن جدید سامسونگ این امکان را به شما می‌دهد ایده‌هایی که در ذهنتان هست را در هر جا و مکانی به توانید یادداشت کنید. اس پن اکنون به یک قلم فوق‌العاده برای یادداشت کردن با گوشی تبدیل شده است. این ایده‌آل بودن فقط به یادداشت‌برداری با گوشی محدود نمی‌شود، شما می‌توانید با تکیه بر اس پن، سبک استفاده از گوشی خود را دچار تحول کنید. نرخ تأخیر در S Pen جدید همراه نوت ۲۰ اولترا اکنون از ۴۶ میلی‌ثانیه در نسل قبل، به ۹ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است. این می‌تواند تجربه‌ی نوشتن با یک قلم واقعی روی یک تکه کاغذ را برای شما تداعی کند.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

جسچرهای حرکتی یا Air Actions که با قلم اس پن نسل قبلی نوت معرفی شدند، در سری نوت ۲۰ گسترده‌تر شده‌اند. به لطف ایر اکشن‌ها شما می‌توانید بدون دخالت دست و از راه دور گوشی خود را کنترل کنید. سامسونگ اکنون در نسل جدید این قلم ۵ فرمان جدید را افزوده است که شامل رفتن به صفحه قبل، رفتن به صفحه هوم، دسترسی به اپلیکیشن‌های اجرا شده در اخیر و غیره خواهند بود.

اما پیشرفت‌های ویژگی‌های یادداشت برداری فقط به قلم نوت ۲۰ اولترا محدود نمی‌شود، اپلیکیشن Samsung Notes نیز اکنون با اضافه شدن ویژگی‌های جدید پیشرفته‌تر شده است. شما در نسخه جدید اپلیکیشن نوتز می‌توانید آسان‌تر و بهتر یادداشت برداری کنید و نوت‌هایتان را در حافظه گوشی یا فضای ابری ذخیره کنید. یکی از جنبه‌های جذاب این پیشرفت،‌ همگام‌سازی در لحظه‌ی نوشته‌های شما در سراسر دستگاه‌هاییست که روی آن‌ها اپلیکیشن سامسونگ نوتز نصب شده و با حساب کاربری مشترکی از آن‌ها استفاده می‌کنید. این شامل کامپیوتر و تبلت شما می‌شود. دیگر ویژگی جذاب اپلیکیشن نوتز Audio Bookmark است. با قابلیت بوک‌مارک صوتی شما می‌توانید صدای یک سخنرانی را ضبط کنید و در موقعیتی مناسب، از طریق خود این اپلیکیشن فایل صوتی را پخش کرده و به یادداشت برداری بپردازید. بوک‌مارک صوتی مناسب دانش آموزان و دانشجویان است.

شما با قلم نوت ۲۰ می‌توانید مستقیماً روی فایل‌های PDF یادداشت بگذارید و حتی آن‌ها را به صورت یک فایل پاورپوینت ذخیره کنید. الگوی نوشتن شما روی کاغذ واقعی به صورت مورب توسط هوش مصنوعی در این گوشی تشخیص داده می‌شود؛ پس می‌توانید بدون دغدغه به همان صورت روی گوشی نوت ۲۰ بنویسید، گوشی آن را به حالت صاف در می‌آورد تا به نوشته‌های شما نظم بخشیده شود. سامسونگ همچنین ساختار فولدربندی نوشته‌های شما را نیز به دست می‌گیرد. این یک ویژگی شبیه به اکسپلورر ویندوز است که اجازه می‌دهد به آسانی به نوت‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

بهره‌وری بیشتر با همکاری سامسونگ و مایکروسافت

یک بخش به نام Link To Windows در گوشی نوت که با همکاری سامسونگ و مایکروسافت توسعه پیدا کرده، به کاربران گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا این امکان را می‌دهد که دیوایس خود را به ویندوز ۱۰ وصل کنند و نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنند. اما این تنها امکانی نیست که لینک تو ویندوز در اختیار شما می‌گذارد. اکنون به محض اینکه شما گوشی سری نوت ۲۰ خود را به ویندوز ۱۰ وصل می‌کنید، آیکون کوچک گوشی‌تان را می‌توانید روی صفحه ویندوز مشاهده کنید که با کلیک روی آن، صفحه‌ی گوشی به صورت آینه‌ای به نمایش درمی‌آید. به جز آن شما می‌توانید ۶ اپلیکیشن دیگر را نیز به صورت همزمان روی ویندوز باز نگه دارید. این ویژگی مالتی تسکینگ پیشرفت کرده و ارتقاء یافته حاصل همکاری دو شرکت سامسونگ و مایکروسافت است. این قابلیت از ویژگی جذاب درگ و دراپ نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف آن شما می‌توانید فایل‌هایتان را به آسانی چند کلیک بین کامپیوتر و گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا جابجا کنید.

سرگرمی و بازی با نوت ۲۰ اولترا

همه‌ی امکانات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا فقط به فعالیت‌های کاری معطوف نمی‌شود. Note 20 Ultra به لطف بهره‌مندی از به‌روزترین سخت افزار موبایل شامل چیپست اگزینوس ۹۹۰، یک نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی باکیفیت از نوع AMOLED و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و سیستم خنک کننده مدرن، برای گیمینگ نیز یک گوشی عالی محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

Game Booster مبتنی بر هوش مصنوعی

بازی کردن با نوت ۲۰ اولترا توسط Game Booster‌ لذت‌بخش‌تر می‌شود. گیم بوستر، یک قابلیت قدرت گرفته از هوش مصنوعی است که می‌تواند به محض اجرای بازی، آن را آنالیز کند و با اعمال بهینه‌سازی‌هایی باعث اجرای روان‌تر و بهتر آن روی گوشی شود. یکی از این بهینه‌سازی‌ها مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های دریافتی و هرچیزیست که می‌تواند باعث پرت شدن حواس کاربر در هنگام گیمینگ باشد. بنابراین شما می‌توانید با فعال کردن آن فقط روی بازی کردن تمرکز کنید.

بهینه شده با پروژه xCloud مایکروسافت

پیرو همکاری‌های دو شرکت سامسونگ و مایکروسافت، گوشی نوت ۲۰ اولترا به صورت پیشفرض با پروژه xCloud مایکروسافت بهینه شده است. شما با این گوشی می‌تواند ۲۰ عنوان محبوب کنسول بازی ایکس باکس وان را روی گوشی خود استریم کنید.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سرعت لمس ۲۴۰ هرتزی

برای گیمینگ، سرعت لمس صفحه نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. سامسونگ این نرخ را در گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا خود به ۲۴۰ هرتز رسانده است که ۲ برابر بیشتر از نوت ۱۰ پلاس خواهد بود. اگر بازی‌های اکشن و تیراندازی اول شخص را انجام می‌دهید، سرعت عمل و لمس صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است. اینجاست که سرعت لمس ۲۴۰ هرتزی نوت جدید می‌تواند شما را از رقبا جلو بیاندازد.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

پاسخگویی صوتی بلوتوث

تا به حال در هنگام بازی متوجه تأخیر صدایی که از هدفون بلوتوثی متصل به گوشی خود پخش می‌شود شده‌اید؟ در بازی‌هایی مانند تیراندازی اول شخص که شما باید به صدای پای دشمنان خود توجه کنید، این تأخیر بسیار ناخوشایند است و می‌تواند شما را بازنده‌ی جنگ کند. با نوت ۲۰ اولترا، به لطف پاسخگویی صوتی بلوتوث بدون تأخیر، به جمع برنده‌ها بپیوندید.

ظریف‌ترین سیستم خنک کننده VC

ما هرچه که گفتیم، امکانات پیشرفته و جذاب بود. اما این همه توانایی پردازنده می‌تواند منجر به تولید گرمای زیادی کند. به هیچ عنوان در سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا نباید نگران این قضیه باشید. سامسونگ ظرفی‌ترین سیستم خنک کننده نوع Vapor Chamber را در گوشی Galaxy Note 20 Ultra خود به خدمت گرفته است که می‌تواند منجر به همیشه خنک نگه داشتن گوشی شما شود.

به جز این موارد، نمایشگر بزرگ و باکیفیت، اسپیکر استریو AKG، قابلیت Game Booster و فناوری صوتی Dolby Atmos نیز به تجربه گیمینگ فوق‌العاده با نوت ۲۰ اولترا کمک می‌کنند. به این‌ها باید پشتیبانی از شبکه ۵G و Wi-Fi 6 را هم اضافه کرد که سرعت خارق‌العاده‌ای را برای اجرای بازی‌های آنلاین روی موبایل در اختیار شما می‌گذارند.

سامسونگ دکس

داک سامسونگ دکس که چند سال پیش رونمایی شد را به خاطر میاورید؟ سامسونگ دکس قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش گوشی خود را روی نمایشگر بزرگ‌تری مانند یک مانیتور کامپیوتر مشاهده کنید و تجربه دسکتاپی را به دست آورید. هرچند این داک که به بزرگی شارژرهای بی‌سیم بود در نسل‌های بعدتر به یک دانگل کوچک تبدیل شد، اما با سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا حتی دیگر به این داک هم نیازی نیست. دکس بدون سیم به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را به تلویزیون‌های هوشمند (ترجیحاً مدل‌های سال ۲۰۱۹ به بعد) وصل کنید و در عین حال که یک قسمت از سریال مورد علاقه‌ی خود را روی تلویزیون پخش کرده‌اید، با گوشی خود همچنان به چت کردن با دوستتان و سایر کارها بپردازید.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

نسل جدید ارتباط دستگاه‌ها با چیپ UWB

نوت ۲۰ را باید آغازگر استفاده از چیپ UWB در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ دانست. این چیپ می‌تواند یک روش امن با مصرف انرژی بسیار کم را برای تعامل با اینترنت اشیاء در اختیار شما بگذارد. به طور مثال شما می‌توانید به لطف این فناوری، بدون نیاز به سوئیچ اتومبیل خود را باز کنید و آن را روشن کنید. علاوه بر این فقط با تکان دادن گوشی به سمت گوشی دوستتان، در عرض چند ثانیه یک اتصال بی‌سیم ایجاد کرده و فایل مد نظرتان را برای او ارسال کنید. نیازی به گفتن ندارد که گوشی دوم نیز باید به این چیپ مجهز باشد.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

تمرکز اصلی در توسعه دوربین محصولات سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ روی بهبود ویژگی‌های فیلمبرداری آن‌ها بوده است. با گسترش هرچه بیشتر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سطح جهان، تعداد کاربرانی که به سمت استفاده از پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب روی آورده‌اند و به عنوان ویدیوبلاگر فعالیت می‌کنند، افزایش پیدا کرده است. و چه دیوایسی بهتر از یک گوشی هوشمند برای فیلمبرداری که به راحتی داخل جیب خود قرار دهید و برای ضبط ویدیوهایتان آن را با خود حمل کنید. سامسونگ در گوشی‌های سری Note 20 توجه ویژه‌ای روی امکانات فیلمبرداری و عکاسی داشته است تا حتی حرفه‌ای‌ها نیز بتوانند روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنند.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

دوربین اصلی به کار رفته در سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال است. این دوربین می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم فضایی مؤثر ۵۰ برابری را ارائه می‌کند. اما در کنار این دوربین، یک دوربین اولترا-واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.0 نیز قرار گرفته‌اند. سامسونگ برای فوکوس دقیق‌تر، یک حسگر فوکوس خودکار لیزری را هم در کنار این دوربین‌ها قرار داده است. این سیستم دوربین همچنین می‌تواند با رزولوشن ۸K فیلمبرداری کند.

اما درون حفره‌ی بسیار کوچکی که روی نمایشگر ۶.۹ اینچی این گوشی قرار دارد، مطابق مدل معمولی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با بهره‌گیری از فناوری dual-pixel و دیافراگم f/2.2 قرار دارد که توانایی فیلمبرداری ۴K را در اختیار کاربران می‌گذارد. در مجموع دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های سری نوت ۲۰ چندان شگفت انگیز نبودند، اما خوشحالیم می‌بینیم سامسونگ تلاش کرده فوکوس را در مدل اولترا بهبود ببخشد.

مشخصات فنی سخت افزار گلکسی Note 20 اولنرا

وقتی گوشی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ را در دست می‌گیریم، یک نمایشگر ۶.۹ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل که از دو طرف به سمت بیرون انحنای زیبایی پیدا کرده، به خوبی چشم نوازی می‌کند. این نمایشگر می‌تواند نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربرانش بگذارد. این یعنی انیمیشن‌ها با سرعت بیشتری روی پنل اَمولِد گوشی به نمایش درمی‌آیند و به تبع آن بازی‌ها نیز خیلی سریع‌تر اجرا می‌شوند. البته با فعال کردن این حالت، رزولوشن صفحه به Full HD‌ نزول پیدا می‌کند. برای استفاده از تمام وضوح صفحه (QHD)، باید از نرخ رفرش ۶۰ هرتز استفاده کنید. سامسونگ درون این نمایشگر از یک حسگر تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک استفاده کرده است. این دقیقاً همان حسگری است که شاهد حضور آن در زیر نمایشگر گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ بودیم. روی این نمایشگر نیز از جدیدترین فناوری محافظتی شرکت کورنینگ به نام Gorilla Glass 7 استفاده شده است. نمایشگر این گوشی می‌تواند ایده‌آل برای مطبوعات نیز باشد. این گوشی مطبوعات چاپی مانند مجله‌ها را همانند یک کاغذ واقعی به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا معرفی شد؛‌ مشخصات فنی ،‌دوربین و قیمت

نمایشگر ۶.۹ اینچی از این گوشی، دیوایس مناسبی برای مالتی‌تسکینگ ساخته است. اما همانطور که احتمالاً می‌دانید، باز کردن چندین پنجره به صورت همزمان به قدرت فنی بالایی نیاز دارد. این قدرت در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا توسط چیپست Exynos 990 ساخت خود این شرکت کره‌ای تأمین می‌شود. ظاهراً این چیپست در عملکرد پردازشی ۱۹ درصد بهتر از چیپست سری ۱۰ است، در عین حال عملکرد گرافیکی آن نیز با پیشرفت ۱۵ درصدی همراه بوده است. در کنار این آمار باید به سرعت یک و نیم برابری رم LPDDR5 در این گوشی نسبت به رم LPDDR4 نسل قبل و کاهش ۲۰ درصدی در مصرف باتری در حین قدرتمندتر بودن اشاره کرد.

باتری به کار رفته در این گوشی ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری ظرفیت بیشتری نسبت به نسل گذشته دارد و به طور کلی با وجود بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن‌تر و در عین حال کم مصرف‌تر، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. این باتری توسط فناوری شارژ سریع Super Fast Charge با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود. سامسونگ یک شارژر ۲۵ وات را نیز در داخل جعبه گوشی قرار داده تا نیازی به تهیه جداگانه‌ی آن نداشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این باتری باید به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ دیگر گجت‌های هوشمند شما اشاره کرد.

با پلتفرم امنیتی KNOX سامسونگ، دیگر نگران امنیت گوشی خود نباشید. امنیت و محافظت از اطلاعات کاربران، همواره مبحث پر اهمیتی برای شرکت سامسونگ بوده است. این پلتفرم که به محض اولین بار روشن شدن گوشی شما فعال می‌شود، تمام فعالیت‌های پس زمینه و پیش زمینه‌ی گوشی را زیر نظر می‌گیرد و به هر مورد مشکوکی بر بخورد، آن را واکاوی خواهد کرد. فرآیند پردازش مربوط به این پلتفرم در بخش ویژه‌ای از پردازنده به نام Secure Processor انجام می‌شود. سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا یکی از امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی در جهان خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سامسونگ گوشی نوت ۲۰ اولترا خود را با ۸/۱۲GB رم و ۱۲۸/۲۵۶GB حافظه داخلی وارد بازارهای اروپایی و جهانی خواهد کرد. این مدل همچنین فقط از شبکه موبایل ۵G که استفاده از آن در سراسر جهان در حال گسترش است پشتیبانی می‌کند. نوت ۲۰ را می‌توانید از تاریخ ۳۱ مرداد ماه و با قیمت پایه ۱،۳۰۰ دلاری خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس