ای پری برلین 2020 ؛ بازگشت فرمول ای و پیروزی داکوستا


فرمول ای ایران – آنتونیو فلیکس داکوستا از مشکلات سطح انرژی که داشت جان سالم به در برد و توانست در اولین مسابقه پسا قرنطینه فرمول ای در برلین به عنوان راننده دی اس تشیتا به پیروزی برسد و همتیمی او، ژان اریک ورن از رده دوم به رده بیستم رفت. یک شروع خوب باعث شد که دو راننده تیم دی اس تشیتا تا پیچ یک هیچگونه چالشی را از دیگران نداشته باشند و یک شروع...

فرمول ای ایران – آنتونیو فلیکس داکوستا از مشکلات سطح انرژی که داشت جان سالم به در برد و توانست در اولین مسابقه پسا قرنطینه فرمول ای در برلین به عنوان راننده دی اس تشیتا به پیروزی برسد و همتیمی او، ژان اریک ورن از رده دوم به رده بیستم رفت.

یک شروع خوب باعث شد که دو راننده تیم دی اس تشیتا تا پیچ یک هیچگونه چالشی را از دیگران نداشته باشند و یک شروع وحشتناک خوب از سباستین بوئمی سبب دفاع سنگین آندره لوترر پورشه سوار شد.

این جنگ بین بوئمی و لوترر باعث شد تا دا کوستا و ورن یک حاشیه امن دو ثانیه ای را در پایان دور اول با راننده های تیم های رقیب داشته باشند.

اما رابین فرینز در دور نهم و وقتیکه در حال رقابت با مکسیمیلیان گونتر بود با دیواره پیست در پیچ 2 برخورد کرد و خودروی ایمنی به پیست آمد. با اینکه فرینز تلاش کرد تا به پیت باز گردد اما در بین راه روی کرب ها رفت و سیستم تعلیقش آسیب دید که پس از آن مجبور به کناره گیری شد.

در شروع مجدد پس از خروج خودروی ایمنی، راننده های تیم تشیتا به جلو شلیک شدند و با اینکه لوترر خودش را نزدیک آنها نگه داشت اما منطقه فعال کننده حالت حمله را از دست داد.

رقابت رانندگان دی اس تشیتا

لوترر که موفق نشد به تعقیبش ادامه دهد و به نظر می رسید که تیم تشیتا قرار است که با یک نتیجه یک دو مسابقه را تمام کند اما ورن در رادیو تیمی شاکی بود و اعتراض می کرد که داکوستا دارد استراتژی تیم را در مورد مدیریت سرعت در جلو نادیده می گیرد.

ورن در تلاش برای عبور از داکوستا تلاش کرد که حالت حمله قدرتمندتر را فعال کند اما بابت تصادف فلیپه ماسا در پیچ شماره شش، این فرصت را ورن از دست داد.

در شروع مجدد مسابقه، ورن ناگهان افت کرد و رده های خودش را از دست داد و دا کوستا توانست با ثبت سریعترین دور، به سومین پیروزی خودش در فرمول ای برسد.

امتیاز اضافه ای که به خاطر برتری در گروه مرحله تعیین خط خودش به دست اورد و ثبت سریعترین دور باعث شد که داکوستا به اولین راننده ای در فرمول ای تبدیل شود که کلینسوییپ کرده و حال با 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

لوترر توانایی این را داشت تا بتواند از سم برد عبور کند تا یک رده دومی را برای پورشه کسب کند. برد که مسابقه را از جایگاه هفتم شروع کرده بود اما بابت انتخاب استراتژی درست برای استفاده از حالت حمله، موفق به کسب آخرین سکوی مسابقه شد.

نیک د فریس از تیم مرسدس در رده چهارم و بالاتر از جرومه دامبرزیو از ماهیندرا ریسینگ که مسابقه خوبی را داشت تمام کرد.

جدول مسابقه فرمولE برلین آلمان 2020

ردهرانندهتیمزمان
1آنتونیو فلیکس دا کوستادی اس تشیتا47:08.261
2اندره لوتررتگ هویر پورشه فرمولا ای تیم+5.445
3سم بردانویژن ویرجین ریسینگ+6.526
4نیک د فریسمرسدس بنز ای کیو فرمولا ای تیم+6.911
5جرومه دامبرزیوماهیندرا ریسینگ+13.212
6استافل وندورنمرسدس بنز ای کیو فرمولا ای تیم+13.654
7سباستین بوئمینیسان ای دمز+14.926
8مکس گونترب ام و i اندرتی موتوراسپرت+16.173
9لوکاس دی گرسیآئودی اسپرت ابت شفلر+17.311
10الکساندر سیمزب ام و i اندرتی موتوراسپرت+17.673
11رنه رستآئودی اسپرت ابت شفلر+18.852
12ادواردو مورتاراروکیت ونتوری ریسینگ+20.765
13نیل جانیتگ هویر پورشه فرمولا ای تیم+21.039
14الکس لینماهیندرا ریسینگ+21.603
15میچ ایوانزپاناسونیک جگوار ریسینگ+22.482
16اولیور رولندنیسان ای دمز+23.208
17جیمز کالدوپاناسونیک جگوار ریسینگ+28.906
18اولیور تروینیو 333 اف ای تیم+31.116
19دنیل ابتنیو 333 اف ای تیم+34.282
20سرجیو سته کاماراگئوکس دراگون+45.417
-ژان اریک ورندی اس تشیتا-
-نیکو مولرگئوکس دراگون-
-رابین فرینزانویژن ویرجین ریسینگ-
-فلیپه ماساروکیت ونتوری ریسینگ-
این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات