ناظر فدراسیون: شیوع کرونا بر قضاوت داوران فوتبال تاثیر گذاشته است


ناظر فدراسیون: شیوع کرونا بر قضاوت داوران فوتبال تاثیر گذاشته است

یزد- ایرنا- ناظر داوران فدراسیون فوتبال گفت: شیوع ویروس کرونا بر نحوه قضاوت‌ها در تمامی لیگ‌ها در ماه‌های اخیر تاثیر داشته است ، هدف باید ایجاد فضایی مناسب برای انجام وظایف بهتر آنها در میدان های ورزشی باشد.

مجید روغنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون به خاطر شرایط موجود و با توجه به اهمیت و حساسیت مسابقات نسبت به بررسی نیازهای داوران و تقویت نقاط مثبت اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: عملکرد فردی و ارزیابی فعالیت داوران در لیگ‌ها در دوران شیوع کرونا و تحقیق‌هایی که مربوط به اطلاعات فردی از جمله سن، وضعیت تأهل، وضعیت شغلی، سابقه داوری، سطح تحصیلات ، درجه داوری و تخصص است بررسی می شود که شرایط را روشن تر می‌کند.

این ناظر یزدی فدراسیون فوتبال گفت: بعد از بررسی مکرر عملکرد داوران در لیگ‌ها در وضعیت کنونی به خاطر کرونا، عواملی که تأثیر مثبت بر کارکردها دارد باید تقویت شود و همچنین عواملی که تأثیر منفی دارد ، باید حذف کنیم تا آنها در حین قضاوت با خیال آسوده و آرامش بیشتری، عملکرد بهتری داشته باشند.

روغنی خاطرنشان کرد: بیماری کووید ۱۹ علاوه بر اینکه بر داوران و تحلیل بدنی آنها به علت نداشتن موقعیت تمرین اثر منفی داشته بر روی تیم‌های فوتبال و کیفیت بازی‌ها نیز تاثیرگذار بوده و همین امر باعث افت شدید تکنیک های داوران به خصوص در هفته‌های پایانی لیگ‌ها با توجه به استرس‌های بوجود آمده ‌است.

وی یادآور شد: باتوجه به تجربه گذشته برای هرچه بهتر قضاوت در هفته‌های پایانی، داوران نیاز به تغذیه مناسب به خصوص استفاده خوب از مایعات و حفظ آمادگی جسمانی و دوری از هرگونه استرس دارند و ای کاش امکاناتی وجود داشت تا با توجه به شرایط کنونی بازی‌ها متمرکز و مجتع برگزار می‌شد تا نظارت و کنترل کامل برروی داوران وجود داشت .

روغنی از ناظران و مدرسان با سابقه یزدی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی است و استان یزد ۱۰۰ داور فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند.

به گفته معاون وزارت بهداشت تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین چهار هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم به حالت هشدار رسیده است.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز ،کادر درمان و مدافعان سلامت خسته شده اند و افزایش این خستگی یکی از نگرانی های جدی است. از مردم می خواهیم با رعایت اصول سه گانه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست ها زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند تا از فشار کاری کادر درمان کم شود و مراقبت های بهتر و بیشتری در بیمارستان ها از بیماران انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس