اختصاص 630 میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در کشور


اختصاص 630 میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در کشور

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 630 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و گاز برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی 100 هزار کلاس درس اختصاص داده شد.

مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در سفر به شهرستان دلفان افزود: در کشور حدود ۳۰ درصد از مدارس تخریبی، ۱۲ درصد نیازمند بازسازی و تخریب مجدد و حدود ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی لرستان، اظهارداشت: فضاهای آموزشی لرستان نیازمند توجه بیشتری است که بتوانیم پروژه ها نیمه کاره و مدارس احداثی را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به حوزه سیستم‌های گرمایشی بیان کرد: در استان لرستان سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد تومان بابت حوزه گرمایشی اختصاص داده شده با توجه به مدارس نفتی خیلی زیادی که در استان آن بخصوص شهر خرم آباد و مناطق محروم شهر دلفان وجود دارد با اختصاص ۲۷ میلیارد تومان بیشتر مدارس استاندارد شدند.

رخشانی مهر عنوان کرد: برای حل مشکلات گرمایشی ظرفیت مناسبی داریم و تنها حوزه ای که مشکل نداریم یک ظرفیت در قانون بودجه فراهم شده که حدود ۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و گاز برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی به ۱۰۰ هزار کلاس درس اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: برای استاندارد سازی مدارس لرستان سقف تعیین نمی شود که در این راستا حدود ۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات سیستم گرمایشی مدارس لرستان اختصاص داده شد تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رخشانی مهر گفت: ردیف اعتبارات تخریبی و بازسازی و اعتبارات تکمیلی پروژه کاهش پیدا کرده ولی ردیف اعتبارات خیرین ما چندین برابر شده است که می‌توانیم از ظرفیت خیرین به صورت مشارکتی به خوبی در این زمینه استفاده کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: در شهرستان دلفان ۱۵ پروژه فعال با ۴۹ کلاس درس فعال است که آمار بالایی برای شهرستان می باشد و باید هرچه زودتر پروژه ها به پایان برسد ،در شهرستان دلفان استاندارد سازی سیستم های گرمایشی در سال ۹۲ حدود ۸ پروژه، در سال ۹۴ ،۸ پروژه و در سال ۹۸ حدود۹۹ پروژه که مشخص است این وضعیت تکان خورده ولی کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه شود.

وی افزود: در شهرستان سلسله ۱۰ پروژه با ۵۲ کلاس درس فعال است که با اولویت پروژه‌های نیمه تمام توانمان را روی مشارکت با خیرین بگذاریم تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل