درمان‌های خانگی برای رهایی از کمردرد


درمان‌های خانگی برای رهایی از کمردرد

با انجام سه عمل ساده در طول روز می‌توان خطر ابتلا به کمردرد را به طور چشمگیری کاهش داد و کمتر گرفتار این عارضه شد.

صراط:
امروزه کمردرد یکی از شایع‌ترین امراض میان مردم است. همگام با شهری شدن و تغییر سبک زندگی انسان‌ها به دلیل پیشرفت فناوری، کمردرد نیز به یکی از بیماری‌های مزمن و رایج در میان مردم تبدیل شده است. با این حال، می‌تواند با رعایت چند روش ساده در طول روز موجب تسکین کمردرد شد.

در این گزارش سه عادت روزانه را که می‌تواند برای افراد در کنترل کمردرد مفید باشد، معرفی می‌کنیم.
حفظ حالت درست در زمان نشستن

مرکز ملی سلامت انگلیس توصیه می‌کند در زمان نشستن حتماً حالت درست را رعایت کنید. برای آنکه درد کمر کمتری را تجربه کنید اطمینان یابید زمانی که می‌نشینید زانوهایتان اندکی پایین‌تر از لگن قرار گیرد.

همچنین به یاد داشته باشید زمانی که پشت میز در حال انجام کار هستید، پاهایتان را دراز نکنید، زیرا این کار باعث بهم خوردن حالت استاندارد نشستن می‌شود همچنین صفحه نمایش رایانه نیز باید مستقیما و به اندازه یک دست از شما فاصله داشته باشد. بهترین حالت این است که صفحه نمایش به صورت کاملا مستقیم با سطح دید شما قرار داشته باشد.

در زمانی که پشت میز کار می‌نشینید اطمینان یابید هر زمان که تغییری در وضعیت نشستن شما ایجاد شد، بتوانید به راحتی وضعیت سایر وسایل مانند رایانه را با آن مطابقت و تغییر دهید همچنین هر یک ساعت که پشت میز نشستید، برای چند دقیقه از جای خود برخیزید و قدم بزنید.

حرکات کششی

ماندن طولانی مدت در یک مکان چه شما ایستاده باشید، چه نشسته یا خوابیده، برای کمردردتان مناسب نیست. بهترین حالت برای تسکین کمردرد در این حالت، انجام حرکات کششی است.

برای انجام حرکات کششی مناسب بر روی زمین یا صندلی بنشینید و پاهایتان را رو به جلو صاف کنید. خود را به سمت جلو خم کنید و بکوشید با دست، پاهایتان را لمس کنید. این حرکت را برای ۳۰ ثانیه انجام دهید و سپس خود را صاف کنید.


انجام ورزش روزانه

تحقیقات نشان داده است انجام ورزش‌های استقامتی روزانه می‌تواند به میزان بالایی خطر ابتلا به کمردرد را در افراد کاهش دهد.

سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه می‌کند برای سلامت جسمانی روزانه ورزش کنند. این سازمان به افراد بالغ ۱۸ تا ۶۴ سال پیشنهاد می‌کند دستکم ۱۵۰ دقیقه در طول هفته فعالیت‌های هوازی متوسط تا سنگین انجام دهند. هر بار ورزش هوازی باید دستکم ده دقیقه به طور بیانجامد.

انجام ورزش مستمر می‌تواند با کاهش وزن افراد، فشار بر ستون فقرات را کاهش دهد همچنین ورزش می‌تواند با تقویت عضلات کمر، از شدت گرفتن کمردرد در فرد جلوگیری کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!