لزوم توجه به شادی در جامعه به‌ویژه قشر جوان


لزوم توجه به شادی در جامعه به‌ویژه قشر جوان

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان بر لزوم توجه به شادی در جامعه به‌ویژه در بین قشر جوان تاکید کرد.

کامران جعفری شامگاه دیروز (۱۶ مردادماه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره دانشجویی طنز تلخند که به صورت مجازی در صفحه اینستاگرامی این جشنواره برگزار شد، با بیان اینکه طنز می‌تواند بخشی از ناملایمات و سختی‌های زندگی را کاهش دهد، اظهار کرد: عامه مردم طنز را قبول دارند که همین امر سبب تقویت طنز در میان قشر طنزپرداز جامعه شده است، به طوری که اکنون شاهد فعالیت‌های چشم‌گیری در این حوزه هستیم.

وی در رابطه با برگزاری اولین جشنواره سراسری طنز دانشجویی تلخند، افزود: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان از سال ۹۴ با حمایت و نظارت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سراسری طنز دانشجویی تلخند در بین دانشجویان طنزنویس کرده است.

این مسئول با اشاره به استقبال دانشجویان از جشنواره سراسری طنز دانشجویی تلخند و لزوم توجه به شادی در جامعه به خصوص در میان قشر جوان دانشجو، تصریح کرد: این جشنواره هر ساله توسط جهاددانشگاهی زنجان برگزار می‌شود، قابل ذکر است تاکنون شاهد فعالیت مشابه ملی در عرصه طنز نبوده‌ایم و همین موضوع باعث دائمی شدن دبیرخانه و برگزاری سالانه آن شده است.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره دانشجویی طنز تلخند، ادامه داد: این جشنواره در راستای شناسایی و جذب استعدادها و شاعران طنزپرداز، ترویج هنر متعالی انقلاب اسلامی، نهادینه کردن و انتقال پیام اصلی و مضامین پرورشی در قالب طنز، شناسایی و حمایت از هنرمندان جوان انقلاب، ایجاد نشاط و امید در کنار رقابت سالم، ترویج روحیه نقد سالم و سازنده با زبان هنر، انتقال مفاهیم انسانی و اخلاقی به ساده‌ترین شکل، احیای سنت طنزنویسی و ... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

جعفری اظهار کرد: کشف استعدادها و بیرون آوردن طنز از حالت پنهان به آشکار، ارائه یک سبد کالای طنز، کشف و ساماندهی و به ظهور رساندن استعدادهای طنزنویسان جوان کشور، عرضه معیار و شاخص به طنزپردازان، تلاش در راستای تغییر دیدگاه از حالت تفننی به جدی و نگاه علمی به مقوله‎ طنز، دیگر اهداف برگزاری جشنواره دانشجویی طنز تلخند است.

لزوم توجه به شادی در جامعه به‌ویژه قشر جوان

وی با بیان اینکه فراخوان این رویداد دانشجویی از اواخر آذرماه به صورت سراسری آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ادامه داشت، یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور، تبلیغات این دوره بیشتر به صورت مجازی انجام شده و پوستر اصلی این جشنواره بیش از ۸۰۰ هزار بازدید داشته است.

این مسئول با بیان اینکه چهارمین جشنواره دانشجویی طنز تلخند در دو بخش شعر طنز و نثر برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره در محورهای موضوعی مشتمل بر زندگی دانشجویی (زندگی خوابگاهی، سلف دانشجویی، امتحانات، ازدواج دانشجویی و غیره) و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر هجونویسی طنزپردازان بر ضد دشمنان انقلاب، بخش ویژه مربوط به دشمنان جمهوری اسلامی ایران (ترامپ، نتانیاهو، رژیم صهیونیستی و غیره) گنجانده شده و برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان با اشاره به حضور چهره‌های شاخص کشوری اعم از بیابانکی، ناصر فیض و اسماعیل امینی در چهارمین جشنواره دانشجویی طنز تلخند، ادامه داد: در چهارمین دوره جشنواره دانشجویی طنز تلخند ۱۱۲۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که آثار ارسال شده از همه دانشگاه‌های کشور بود که بیشترین آثار دریافتی از استان قم و کم‌ترین آثار دریافتی نیز از استان ایلام بود.

جعفری با بیان اینکه در چهارمین دوره جشنواره دانشجویی طنز تلخند ۷۱۵ اثر در بخش شعر و ۴۱۳ اثر در بخش نثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از بخش ابتکاری این دوره، چاپ کتاب از آثار برگزیده جشنواره با عنوان «تلخند» است.

به گزارش ایسنا، در پایان چهارمین جشنواره دانشجویی طنز تلخند از حامیان برگزاری این جشنواره اعم از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی استان و حوزه هنری زنجان تقدیر شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا