20 کشته در حمله افراد مسلح به بازار احشام در بورکینافاسو


20 کشته در حمله افراد مسلح به بازار احشام در بورکینافاسو

فرماندار منطقه‌ای در شرق بورکینافاسو اعلام کرد ”حدود 20 نفر“ در حمله ”افراد مسلح ناشناس“ به بازاری در شرق این کشور­کشته شدند.

20 کشته در حمله افراد مسلح به بازار احشام در بورکینافاسوبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ سایدو سانو، فرماندار منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد ”حوالی ساعت ۱۲ (به وقت محلی و گرینویچ) افراد مسلح ناشناس به یک بازار احشام در نامونگو، روستای شهرستان فادا نگورما (Fada N'Gourma) نفوذ و به جمعیت حاضر در آنجا حمله کردند. آمار اولیه به کشته شدن حدود ۲۰ نفر و زخمی شدن شماری اشاره کرده است“.
یک ساکن محلی دراینباره اعلام کرد: ”مهاجمان موتور سوار به بازار نفوذ کرده و به طرف مردم تیراندازی کردند“.
وی اعلام کرد: آمار تلفات بسیار سنگین است بیش از ۲۰ نفر کشته شده اند و شمار کشته‌ها باز هم سنگین‌تر خواهد شد، زیرا شمار زیادی زخمی شده اند و رسیدگی به آن‌ها به سرعت انجام نشده است“.
سرهنگ سانو با دعوت از جمعیت برای حفظ ”هوشیاری بالا و همکاری نزدیک با نیرو‌های دفاعی و امنیتی“ تصریح کرد: عملیات پاکسازی در منطقه در جریان است.
این حمله مرگبار یادآور حمله به بازار احشام کومپینبیگا (Kompienbiga) در شرق بورکینافاسو در پایان ماه مه است که به کشته شدن حدود ۳۰ نفر منجر شد.
شرق و شمال بورکینافاسو مناطقی هستند که به شدت تحت تاثیر آزار و اذیت گروه‌های تکفیری ها­قرار دارند و از پنج سال پیش تاکنون به کشته شدن بیش از هزار و ۱۰۰ نفر و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر منجر شده است.
نیرو‌های بورکینافاسو که از کمبود تجهیزات و آموزش رنج می‌برند، برغم کمک نیرو‌های خارجی به ویژه نیرو‌های فرانسوی حاضر در منطقه ساحل موفق نمی‌شوند اقدامات خشونت بار گروه های­ تکفیری­ فزاینده را ریشه کن کنند.
نیرو‌های فرانسوی با بیش از پنج هزار و یکصد نفر در چارچوب عملیات ضد جهادی برخان در منطقه حضور دارند.
حملات گروه‌های تکفیری­ که با بحران‌های میان قبیله‌ای در هم آمیخته است، مرکز ساحل را تحت تاثیر قرار داده و به گفته مقامات سازمان ملل متحد، در مجموع به کشته شدن چهار هزار نفر در مالی، نیجر و بورکینافاسو در سال ۲۰۱۹ منجر شده است.

­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس