بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها


بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

گجت نیوز بازی Raft – قایق یک اثر آنلاین در سبک بقا است که در آن برای زنده ماندن باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اگر به آثار سبک بقا علاقه‌مند هستید، بازی Raft می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند اما نکات زیادی وجود دارد که این اثر به... نوشته بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها اولین بار در گجت نیوز....

بازی Raft – قایق یک اثر آنلاین در سبک بقا است که در آن برای زنده ماندن باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر به آثار سبک بقا علاقه‌مند هستید، بازی Raft می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند اما نکات زیادی وجود دارد که این اثر به شما نمی‌گوید و خودتان باید ناشناخته‌های آن را کشف کنید.

بازی رفت در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و فعلا در حالت دسترسی اولیه (Early Access) قرار گرفته است. با این حال، محتوای زیادی برای عرضه دارد و شما را بارها غافل گیر می‌کند.

راهنمای بازی Raft برای تازه واردها

بازی Raft به صورت آنلاین هم انجام می‌شود و در آن آیتم‌ها زیادی می‌توانید بسازید. جذابیت بازی در سفرهای دریایی آن است و مدت زمان زیادی را در دریا سفر می‌کنید که آن هم خطرات خودش را دارد؛ از دست و پنجه نرم کردن با خطرات دریا و حملات کوسه‌ها تا فراهم کردن آب آشامیدنی و غذا. مطابق معمول عناوین سبک بقا، هدف اصلی شما جمع آوری منابع و ساخت یک پایگاه مستحکم است تا بتوانید زنده بمانید و ماموریت‌های خود را به پایان برسانید.

– از قلاب (Hook) استفاده کنید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

در لحظه آغاز بازی، خودتان را در یک قایق کوچک خواهید دید و در فهرست آیتم‌های شما تنها یک قلاب دیده می‌شود. این قلاب نقشی اساسی در گیم پلی بازی دارد و با آن می‌توانید زباله‌های مختلف را جمع آوری کرده و چیزهای مختلفی به دست بیاورید. شما می‌توانید منتظر بمانید تا زباله‌ها در مسیر شما قرار بگیرند و سپس با قلاب آن‌ها را گرفته و به سوی خود بیاورید. استفاده مکرر از قلاب اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند. خصوصا در یک ساعت اول بازی که با محدودیت زیادی رو به رو هستید و آیتم‌های زیادی ندارید، با قلاب می‌توانید وضعیت خود را بهبود ببخشید.

– قایق خود را گسترش دهید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

برای اینکه بتوانید به بقا ادامه دهید باید قایق خود را سریعا ارتقا دهید تا بتواند از شما محافظت کند و البته فضا برای ساخت و ساز تجهیزات دیگر فراهم شود. بعضی از بازیکنان فکر می‌کنند که اگر تمرکز خود را بر روی بخش‌های دیگر بگذارند، نتیجه بهتری خواهند گرفت اما اگر چیزی به قایق اضافه نکنید، سریع‌تر از آنچه که انتظار دارید، کشته خواهید شد. کمبود فضا را هم باید در نظر بگیرید، ابزار پخت و پز فضای زیادی می‌گیرند و این اتفاق خوبی نیست. در اوایل بازی، تمرکز خود را بر روی گسترش قایق بگذارید و سپس به چیزهای دیگر فکر کنید.

– در گوشه‌ها به ساخت و ساز نپردازید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

پس از اولین مواجهه با کوسه‌ها، متوجه خواهید شد که آن‌ها به گوشه‌های قایق حمله می‌کنند. در اوایل بازی، اسلحه یا آیتم‌های خاصی ندارید که بتوانید با کوسه مبارزه کنید یا او را به عقب برانید، بنابر این باید ابزار و تجهیزات خود را در گوشه‌های قایق نسازید تا توسط حملات کوسه‌ها نابود نشوند. اگر قصد ساخت یک اتاق را دارید، آن را نزدیک به مرکز بسازید. با این کار، هیچ آیتم مهمی را در اوایل بازی از دست نمی‌دهید و لازم نیست که نگران این مسئله باشید. با پیشرفت در بازی و افزایش قدرت شما، این مشکلات حل خواهد شد و هر جا که دوست دارید می‌توانید ساخت و ساز داشته باشید.

– اهمیت ماهیگیری

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که برای چند روز در دریا گرفتار شده‌اید و هیچ جزیره‌ای را مشاهده نمی‌کنید. اگر هم به یک جزیره برسید، هیچ تضمینی وجود ندارد که در آنجا غذای مناسبی پیدا شود. برای اینکه مشکل گرسنگی و کمبود غذا نداشته باشید، باید به سرعت یک قلاب ماهیگیری بسازید تا از نظر غذایی تضمین باشید.

خوشبختانه مکانیک‌های ماهیگیری در بازی بسیار ساده است و این کار راه به راحتی می‌توانید انجام دهید. برای بقا، این مسئله را فراموش نکنید و بدون قلاب ماهیگیری و تجهیزات اولیه، یک سفر دریایی را آغاز نکنید زیرا اگر بدشانس باشید، قبل از اینکه به جزیره بعدی برسید، کشته می‌شوید.

– لزومی ندارد که در همه جزایر توقف کنید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، همه جزایر نیازهای شما را برطرف نمی‌کنند. شاید به این نتیجه برسید که بهتر است به همه جزایر رفته و تجهیزات بیشتری پیدا کنید اما متاسفانه بسیاری از این جزایر، به جز وقت تلف کردن، چیز دیگری برای شما ندارند. بنابر این اگر یک جزیره در نزدیکی شما قرار داشت، به فهرست آیتم‌های خود نگاه بیندازید و اگر با کمبودهای اساسی رو به رو نیستید، به سفر دریایی خود ادامه دهید تا در زمان صرفه جویی شود.

در کنار جزایر معمولی و ناامید کننده، تعدادی جزیره خاص در بازی وجود دارد که از نظر ظاهری کاملا متفاوت هستند، در صورت رویت آن‌ها، فرصت را از دست نداده و به آنجا بروید.

– دوستان شما می‌توانند حواس کوسه‌ها را پرت کنند

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft را به صورت انفرادی هم می‌توان انجام داد اما لذت اصلی آن در بخش آنلاین است. اگر در کنار دوستانتان بازی می‌کنید، برخورد با کوسه بسیار آسان‌تر خواهد شد و می‌توانید حملات او را مدیریت کنید. گاهی در دریا با کشتی‌های غرق شده رو به رو می‌شوید و در آنجا منابع خوبی یافت می‌شود اما اگر در دریا بپرید و به سوی آن کشتی بروید، ناگهان سر و کله کوسه‌ها پیدا می‌شود و احتمالا خورده می‌شوید. در این موارد، بهترین استراتژی این است که یکی از دوستانتان، تمامی آیتم‌ها خود را در قایق ذخیره کند و سپس در آب بپرد و حواس کوسه را پرت کند. زمانی که کوسه منحرف شد و به سوی دوست شما رفت، شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود را از آن کشتی غرق شده جمع آوری کنید.

– همه آیتم‌ها را بسازید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

در منوی ساخت و ساز، آیتم‌های زیادی وجود دارد که توصیه می‌کنیم همه آن‌ها را بسازید تا تمامی ابزار مورد نیاز شما برای ساخت یک قایق بهتر باز شود. البته شما به مطالعه هم نیاز دارید که کار سختی نیست. برای مثال آجرهای خیس بسازید و اجازه دهید خشک شوند. سپس ساخت کوره را مطالعه کنید و آن را بسازید. با مطالعه آهن، می‌توانید ابزار پیشرفته بیشتری را باز کنید و با ساخت آن‌ها، زندگی دریایی برای شما آسان‌تر خواهد شد.

– استریمر (Streamer) راه درست را نشان می‌دهد

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft از آن آثار بی‌انتها نیست و یک داستان هم دارد! استریمر به شما کمک می‌کند تا به سوی داستان و جزایر مناسب پیش بروید. از منوی ساخت و ساز، استریمر را پیدا کرده و با ۶ تکه چوب، ۳ تکه طناب و ۳ میخ، آن را بسازید. سپس آن را در قایق نصب کنید.

هنگامی که باد می‌وزد، این پرچم به سمت خاصی نشانه می‌رود و شما باید قایق خود را به آن مسیر ببرید. این کار باعث می‌شود تا به جزایر خوبی برسید و تجهیزات مناسبی پیدا کنید. اگر بی‌هدف در دریا بچرخید، گاهی آشغال‌های زیادی پیدا نمی‌کنید و با کمبود ابزار رو به رو می‌شوید. پس در اولین فرصت، استریمر را بسازید تا پیشروی شما در دریا هدفمندتر باشد.

– به پختن غذاها ادامه دهید

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بهترین راه برای جلوگیری از گرسنگی یا تشنگی، پختن غذاها و آشپزی است. هر گاه که آب می‌نوشید، لیوان آب را جایگزین کنید و اگر غذا خورده‌اید، یک غذای خام دیگر بر روی کوره بگذارید تا پخته شود. با این کار، همیشه آب و غذا برای مصرف شما آماده است. اگر به صورت آنلاین بازی می‌کنید، این سبک بازی کردن، نجاتتان می‌دهد و بسیاری از دغدغه‌های شما را برطرف می‌کند. ذخیره کردن غذا را هم فراموش نکنید.

– سایز قایق اهمیتی ندارد

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Raft و 10 نکته برای تازه واردها

بالاتر هم گفتیم که گسترش دادن قایق مهم است اما طراحی یک قلعه (مطابق تصویر بالا) یا یک قایق بیش از حد بزرگ، به بقای شما کمکی نمی‌کند. نباید در این زمینه افراطی عمل کنید و قایق شما باید فقط به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند ابزار ضروری همانند کوره، تخت خواب و غیره را در خود جای دهد. اگر قایق بیش از اندازه بزرگ باشد، تنها منابع شما را هدر می‌دهد. توصیه می‌شود که منابع خود را در راه تولید ابزار اساسی استفاده کنید.

این بازی برای رایانه‌های شخصی و فقط در پلتفرم استیم در دسترس قرار دارد. فعلا صحبتی از عرضه نسخه‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ آن نشده است اما می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، نسخه‌های کنسولی این اثر نیز منتشر شود.

آیا بازی Raft را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان