غدیر هویت شیعه است و باید مانند عاشورا نهادینه شود 


غدیر هویت شیعه است و باید مانند عاشورا نهادینه شود 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: غدیر هویت شیعه است و باید مانند عاشورا نهادینه شود البته در جنبه شادی، چون غدیر منشا همه مناسبت ها است اگر عاشورا، تاسوعا و مناسبت های دیگر در تاریخ است همه نشات گرفته از پیام غدیر امیر المومنین علی علیه السلام است.

حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر، گفت: غدیر هویت شیعه است و باید مانند عاشورا نهادینه شود البته در جنبه شادی، چون غدیر منشا همه مناسبت ها است اگر عاشورا، تاسوعا و مناسبت های دیگر در تاریخ است همه نشات گرفته از پیام غدیر امیر المومنین علی علیه السلام است.

امام جمعه شهرستان کهنوج با اشاره به فضیلت غدیر، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ روز عید غدیر خم بهترین اعیاد امت من است و خداوند متعال در این روز به من فرمان داد که برادرم علی بن ابی طالب را برای امت خود منصوب کنم تا بعد از من به وسیله او هدایت شوند و آن روزی است که خدا در آن دین را کامل کرده و نعمت خود را برای امت کامل کرد و رضایت داد اسلام دین باشد.

وی افزود: در روایات از غدیر به عنوان روز آمرزش گناهان شیعیان و روز اطعام یاده شده است، اگر در روز غدیر مومنی را اطعام کند مانند این است که همه پیامبران و صدیقین را اطعام کرده باشد.

حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: می گوییم نماز ستون دین است، اگر قبول شد سایر اعمال نیز مورد قبول درگاه خدا واقع می شود و اگر رد شد سایر اعمال نیز رد می شود این شان نماز است.

امام جمعه کهنوج تاکید کرد: نماز ستون دین است اما این ستون خود تکیه گاهی می خواهد به نام ولایت، مَثل نماز مَثل لامپ است و مَثل ولایت مَثل جریان برق می باشد نماز با ولایت عمود دین است، نماز با ولایت انسان را از تکبر باز می دارد، ولایت در روزه اخلاص می آورد، ولایت در جهاد عزت می آورد و هدف دشمن این است که این جریان برق را قطع کند.

وی اظهار کرد: غدیر روزی بود که با ولایت پیامبر (ص) در خانه های مردم همه چیز بود، قرار بود پیامبر (ص) برود دیگری بیاید گفتند؛ تا به حال با ولایت پیامبر (ص) نماز و روزه انسان موثر بود ایشان می خواهد خداحافظی کند بنابراین امت را به ولایت علی علیه السلام وصل می کند تا این جریان قطع نشود.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: در غدیر پیامبر (ص) امت را به انشعاب جدید وصل کرد اما هنگامی که علی علیه السلام را کنار زدند کلیه این انشعاب های داخلی را قطع کردند و همه چیز خاموش شد، فاطمه زهرا (س) اینقدر بعد از غدیر گریه می کند که مردم اعتراض کردند یا شب گریه کند یا روز ؟ چون حضرت می دید زحمات رسول خدا (ص) به هدر می رود.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که نماز، روزه، حج و جهاد مثل یخچال بدون برق می باشد و نماز بی ولایت مثل نماز بی روح است، عنوان کرد: عید غدیر، عید اعظم است چون روزی است که عبادات روح پیدا می کند فروع دین جسم می باشد و ولایت روح است بنابراین امروز دشمن به دنبال این است که این جریان برق و ولایت را از مردم بگیرد چون می داند به وسیله ولایت است که توطئه های آنها خنثی می شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد: به وسیله ولایت مواضع روشن شده و ولایت است که مرزبان اسلام می باشد و اجازه نمی دهد دشمنان نفوذ کنند از اینجا به این جمله امام (ره) پی می بریم حفظ جمهوری اسلامی از نماز بالاتر است و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی وارد نشود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی