نظارت بر ذبح 700 راس دام در استان زنجان


نظارت بر ذبح 700 راس دام در استان زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در عید سعید قربان امسال ذبح 700 راس دام سبک و سنگین زنده مورد بازرسی بهداشتی ناظران بهداشتی و دامپزشکان در این استان قرار گرفت.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قبل از عید قربان، ۲۵ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان زنجان متشکل از ناظران بهداشتی و شرعی و دامپزشکان به منظور نظارت شرعی و کشتار بهداشتی دام فعال شده بودند، اظهار کرد: در عید قربان امسال، ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین زنده مورد بازرسی بهداشتی ناظران بهداشتی و دامپزشکان در این استان قرار گرفت که از این تعداد ۴۹۶ راس گوسفند، ۱۴۶ راس بز و ۵۸ راس گاو بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت اکیپ‌های ثابت و سیار بر سلامت دام‌های زنده، ۳۵۶ راس لاشه نیز بازرسی بهداشتی و شرعی بود که وزن لاشه‌های ضبط شده ۵۹ کیلوگرم بوده و چهار لاشه ضبطی و ۴۲ لاشه نیز اصلاحی بود، افزود: نظارت و فعالیت‌های دامپزشکی و تشدید نظارت در خصوص کشتار دام برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از توان آزمایشگاهی سایر دستگاه‌های اجرایی، آموزشی، پژوهشی و اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و موسسات دارای آزمایشگاه و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، اطلاعیه‌ای را برای جذب همکاری صادر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی