فرماندار عباس آباد نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز پذیرایی هشدار داد


فرماندار عباس آباد نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز پذیرایی هشدار داد

نوشهر- ایرنا - فرماندار عباس آباد نسبت به پیامدهای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی در برخی از واحدهای پذیرایی این شهرستان گردشگرپذیر هشدار داد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش از این اعلام کرد که تمامی صنوف استان همانند رستوران ها ، هتل ها ، متل ها و دیگر مراکز پذیرایی در دوران شیوع کرونا علاوه بر رعایت تمامی موازین بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید کمتر از حدود ۵۰ درصد میهمانان را پذیرش کنند.

عباس شیرینی همپا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با اینکه پیش از آغاز تغییر وضعیت کرونایی شهرستان به قرمز برای رعایت پروتکل بهداشتی به مسئولان اتحادیه ها اطلاع رسانی و حتی به خاطر حساسیت موضوع نشستی هم به همین منظوربا حضور صاحبان مراکز پذیرایی ، اقامتی و گردشگری و نیز اعضای ستاد کرونا در فرمانداری برگزار و هشدارهای لازم داده شد ، اما متاسفانه بعضی از واحدهای پذیرایی توجه مناسب به این موضوع نکرده اند که نتیجه آن قرمز شدن شرایط کرونایی شهرستان بوده است.

وضعیت کرونایی شهرستان عباس آباد که دارای حدود ۵۴ هزار نفر جمعیت و سه نقطه شهری و ۴۳ نقطه روستایی است ، از هفته گذشته به خاطر حضور چشمگیر مسافران و گردشگران و رعایت نکردن پروتکل های مراقبت بهداشت فردی و مسائل دیگر قرمز شد.

برابر آمار موجود از مجموع حدود چهار هزار واحد صنفی در شهرستان عباس آباد ، حدود ۱۵ واحد آن جزو مراکز پذیرایی و اقامتی شامل هتل و متل هستند.

فرماندار عباس آباد گفت : در گشت های ویژه نظارت بر واحدهای صنفی پرخطر از زمان شیوع موج دوم کرونا تاکنون برخی از صاحبان این مراکز از جمله رستوران داران توجه چندانی به پروتکل های بهداشتی کرونا نمی کنند و از طرف دیگر اجرای موسیقی زنده در محیط های پذیرایی سبب تجمع بیش از پیش افراد شده که باعث ابتلا تعدادی زیادی از حاضران در این مکان ها می شود.

وی با قدردانی از متولیان آن دسته از مراکز پذیرایی که داوطلبانه اقدام به تعطیلی مکان کسب و کار خود کردند و یا پروتکل های بهداشتی را بدرستی رعایت می کنند ، افزود : به صاحبان واحدهایی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند اخطار های لازم داده شد درصورت تکرار چنین اعمال خلاف قانون نسبت به تعطیلی مکان های کسب و کار آن ها اقدام خواهد شد ضمن این که برابر قانون پس از پرونده سازی و ارسال آن به اداره تعزیرات متحمل جریمه نیز می شوند.

اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان عباس آباد بتازگی گزارش کرد که در گشت های نظارت بر واحدهای صنفی پرخطر در دوران موج دوم کرونا ، حدود ۳۰ واحد صنفی اعم از قلیانسرا ها ، آرایشگاه ها و فضاهای ورزشی در این شهرستان پلمب شدند.

همه گیری کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل شروع شد. اگر چه شیوع بیماری کووید - ۱۹ در استان پس از ۲ ماه تلاش کادر درمانی و اعمال محدودیت های مختلف فروکش کرد و از اواخر فروردین به نقطه ثبات رسید ، ولی عادی سازی رفتاری در ماه های اردیبهشت و خرداد سبب شد تا موج دوم همه گیری ویروس از هفته دوم تیر ماه مازندران را در وضعیت قرمز قرار دهد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که آمار بیماران بستری در هفته جاری نسبت به مدت مشابه هفته گذشته حدود ۲۰ درصد کمتر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه