ایجاد نهادهای فرهنگی با عنوان مدرسه در اصفهان وجاهت قانونی ندارد


ایجاد نهادهای فرهنگی با عنوان مدرسه در اصفهان وجاهت قانونی ندارد

اصفهان- ایرنا - رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ایجاد مراکز و نهادهای فرهنگی بدون مجوز از آموزش و پرورش و با عنوان مدرسه، تخلف و فاقد وجاهت قانونی است.

وحید محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه، صرف واحدهای آموزش و پرورش است که براساس اهداف، ضوابط و دستورالعمل‌های این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی تاسیس و اداره می‌شود.

به گفته وی بعضی از خیرین با نیست خیر در برخی نهادهای فرهنگی اقدام به طراحی عنوانی موسوم به مدرسه کردند که از جمله آن می‌توان به "مدارس مسجدمحوری" اشاره کرد که بدون مجوز از آموزش و پرورش اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌کنند.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی در محلی غیر از مدرسه تحصیل کند چون چارچوب قانونی ندارد صدور کارنامه تحصیلی برای او مممکن نیست.

وی ادامه داد: این در حالیست که نهادهای علاقمند به آموزش می‌توانند با مراجعه به آموزش و پرورش و براساس رعایت ضوابط و قوانین مربوطه اقدام به دریافت مجوز تاسیس مدارس غیردولتی کنند.

محمودی یادآور شد: در استان ۲ نمونه از این گونه مدارس شناسایی و روند فعالیت آنها پیگیری و از متولیان آن مراکز درخواست شد که در چارچوب قوانین مربوطه اقدام به دریافت مجوز از آموزش و پرورش کنند.

وی تاکید کرد: براساس اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام آموزش و پرورش، تنها دستگاه تعلیم و تربیت متولی امر آموزش در کشور است.

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس دخالت و ورود سایر اشخاص و نهادها به حوزه آموزش و پرورش بدون دریافت مجوز از این دستگاه ممنوع است.

استان اصفهان دارای بیش از پنج هزار واحد آموزشی است که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ مدرسه به شکل غیردولتی اداره می‌شود و در سال تحصیلی گذشته ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی