توزیع غذای گرم میان نیازمندان استان یزد


توزیع غذای گرم میان نیازمندان استان یزد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیرخم 15 هزار پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان نقاط شهری و روستایی این شهرستان توزیع شد.

رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه تامین غذا توسط خیران، مردم نوعدوست و پیگیری مراکز نیکوکاری شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: کار توزیع غذاها با رعایت نکات بهداشتی با همراهی مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هیات‌های مذهبی و برخی صنوف صورت گرفت.

این مسوول اظهار کرد: ۹ مرکز نیکوکاری با همراهی خیران برای کمک به اقشار ضعیف و همچنین آسیب‌دیدگان کرونا به فعالیت های خود ادامه می‌دهند.

زارع زاده مهریزی گفت: همراهی و پیگیری مسوولان و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در کمک‌رسانی و ارائه خدمات به مردم به خصوص نیازمندان دارد.

وی یادآور شد: خیران همانند گذشته برای مشارکت در این نوع برنامه‌ها که در شرایط کنونی ضروری است به مراکز نیکوکاری مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد هم گفت : بیش از ۷ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیرخم، تهیه و در بین نیازمندان و اقشار مختلف مردم این شهرستان توزیع شد.

حجت‌الاسلام حسین حاتمی بهابادی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا در این زمینه اظهارداشت: در روز عید غدیر طبق سنت هرساله وا مسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ۷ هزار پرس غذا ازسوی ۱۲ مسجد در سطح شهرستان پخت و بارعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت بسته بندی درب منازل اقشار مختلف مردم بهاباد ونیازمندان توزیع گردید .

وی تصریح کرد : هزینه تامین غذا توسط خیران و مردم نوعدوست و پیگیری مراکز نیکوکاری وهیات امنای مساجد تهیه شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد با بیان اینکه از ابتدای امسال و در طول ایام کرونا در چندین مرحله غذای گرم تهیه و بین نیازمندان واقعی این شهرستان توزیع شده است، افزود: جدا از تهیه و توزیع غذای گرم، بسته های غذایی و بهداشتی در روزهای کرونایی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

وی افزود : پرس‌های غذایی در میان نیازمندانی که تحت هیچ نهاد حمایتی نسیتند توزیع می شود و امید است این کمک ها در آینده هم صورت بگیرد تا نیازمندان بیشتری از این کمک ها بهره ببرند.

گزارش دیگری حاکیست به مناسبت عید سعید غدیرخم و دهه اطعام علوی۲۱ هزار پرس غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان ابرکوه با همکاری دهها تشکل های مردمی ، هیات های مذهبی و گروهای جهادی بین نیازمندان توزیع شد.

امام جمعه و فرمانده قرارگاه رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه ابرکوه جمعه شب در جریان طبخ و توزیع غذا به خبرنگار ایرنا ، افزود: با توجه به سفارش اهل بیت(ع) مبنی بر اطعام در این روز، این تعداد غذا در بین افراد نیازمند توسط گروه های جهادی توزیع شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با تبریک عید سعید غدیر خم ، اظهار کرد: اگر رسول خدا (ص) غدیر را افضل اعیاد امت می‌دانند به واسطه اهمیت این روز بزرگ است که طی آن حجت از جانب حق بر امت تمام شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین از خیران و گروه های مختلف مردمی و جهادی ، هیات های مذهبی که در طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان مشارکت و همکاری داشته اند تشکر کرد.

مسوول ستاد تشکل های مردمی جهادگران سلامت ابرکوه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از سوی آستان قدس رضوی (ع) ، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ، قرار گاه امام رضا (ع) و مشارکت افراد خیر۲۰هزار پرس غذای گرم به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال طبخ و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

محمدهادی زارع زاده با بیان اینکه این با آغاز شیوع ویروس نامنحوس کرونا در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری این ستاد فعالیت خود را در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان به کرونا فعالیت دارد ، تصریح کرد: در دهه ولایت تاکنون نیز هزار و ۴۰۰بسته گوشت قرمز و مرغ بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: در مجموع یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال ارزش این بسته هاست که از سوی خیران و همچنین آستان قدس رضوی (ع) ، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و قرار گاه امام رضا (ع)تامین و پرداخت شده است.

مسوول غدیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی امام رضا (ع) درابرکوه هم به ایرنا گفت: مردم این شهرستان با رعایت پروتکل بهداشتی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام عید سعید غدیر خم را باشکوه برگزار کردند.

حجت الاسلام مصطفی سعیدی به مناسبت عید سعید غدیر خم پرچم سبزمنقش به نام مبارک حضرت علی (ع) با ابعاد ۹*۱۶متر در میدان شهیدان آدمی در ارتفاع ۵۱ متری بر افراشته شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری شهرداری ابرکوه انجام شد، افزود: برای تهیه آن ۴۰میلیون ریال هزینه شد و تا ۲۷ماه ذالحجه همچنان برافراشته است.

وی همچنین نورافشانی در ۱۰نقطه شهر ابرکوه بارعایت پروتکل بهداشتی ، توزیع ۵۰۰عدد پرچم منقش بنام علی (ع) و سه هزار شاخه گل رز بین مردم برخی از برنامه های انجام شده به مناسبت عید سعید غدیر خم در این شهرستان بیان کرد.

در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه الوداع معروف است بیش از ۱۲۰هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبراکرم(ص) موضوع جانشینی و امامت علی(ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...