نماینده مجلس: برای خدمت به مردم باید دولت را حمایت کنیم


نماینده مجلس: برای خدمت به مردم باید دولت را حمایت کنیم

همدان- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای خدمت بیشتر به مردم و حل مشکلات جامعه، آنچه در شرایط کنونی و در یک سال باقیمانده از دولت دوازدهم ضروری به نظر می‌رسد کمک و حمایت از دولت است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در دانشگاه ملی ملایر اظهار داشت: نباید در مدت باقیمانده وقت مجلس شورای اسلامی را صرف طرح سوال و استیضاح رییس جمهوری کرد، بلکه در یک فضای تعاملی می‌توان برای ارایه خدمت به مردم از وزرای دولت سوال کرد و به آنها تذکر داد.

وی با تاکید بر اینکه از هرگونه حاشیه باید دوری کرد افزود: از ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی، سه اولویت اساسی در هر کمیسیون تخصصی احصا و در مجموع ۴۰ اولویت اساسی و مهم در مجلس یازدهم در حوزه‌های مختلف مشخص شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اقتصاد و فرهنگ را از اولویت‌های مهم مجلس یازدهم عنوان و بیان کرد: حل مشکلات مردم بهترین مسیر برای هم‌گرایی و هم‌افزایی دولت و مجلس است.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه ملایر، وجود تعامل و وحدت بین نمایندگان این شهرستان و مدیران را عامل مهم توسعه برشمرد و گفت: در بومی‌گرایی مدیران و تعامل بین نمایندگان ملایر هیچ جای شکی وجود ندارد و اجازه نمی‌دهیم فردی برای ملایر تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان ملایر با وزاری دولت و اخذ تصمیمات خوب در حوزه‌های مختلف این شهرستان بیان کرد: دستور اخذ مجوز ناحیه صنعتی خیاطی در ملایر نتیجه این دیدارها بود که اجرایی شدن این ناحیه صنعتی خدمت بزرگی به خیاطان این شهرستان است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ادامه داد: طرح سوال از وزیر نیرو، منجر به راه‌اندازی سه مجتمع آبرسانی روستایی علی آباد دمق، سد کلان و ترک غربی شد که مجتمع آبرسانی علی آباد دمق با پوشش هفت روستا آماده افتتاح است و با راه‌اندازی این سه مجتمع حدود ۶۰ روستا از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری دامداری ۶ هزار راسی با ورود شرکت شستا آماده کلنگ‌زنی است و ۲ شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری در حوزه صادرات کشت گیاهان تزئینی و ۶۸ هکتاری محصولات سیفی با ورود بخش خصوصی در این شهرستان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح‌های حوزه راه و شهرسازی نیز در ملایر فعال است گفت: روکش آسفالت ملایر به توره، چهار بانده سامن به بروجرد، چهار بانده ملایر، آورزمان و نهاوند و راه آهن همدان به ملایر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست انجام است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به طرح توسعه شهرک صنعتی جوکار و در دست اجرا بودن پنج طرح بزرگ صنعتی فروسیلیس در این شهرک اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت راه‌اندازی این واحدها ملایر به قطب فروسیلیس غرب کشور تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین در دست اجرا بودن ۲ طرح توسعه‌ای در شرکت‌های بافتینه و بافتسان، امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار بخش خصوصی با شهرداری ملایر برای احداث هتل پنج ستاره در پارک سیفیه ملایر، آغاز عملیات اجرایی واحد تولید دستکش پزشکی در ملایر، جذب میلیاردها تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: یک دستگاه اکسیژن‌ساز با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان برای بیمارستان امام حسین(ع) و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خریداری و نصب شد و اورژانس این بیمارستان نیز به عنوان یک اولویت مهم در دست اجرا است که در نوع منطقه بی‌نظیر است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه ملایر گام‌های بلندی را در حوزه جهانی شدن انگور و مبلمان منبت برداشت تاکید کرد: هدف ما استفاده از ظرفیت‌های بومی در حوزه منبت و انگور است و در این ۲ حوزه علم، سنت و مدرنیته باید با هم پیوند زده شود.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین خبرنگاران را تجسم امانت، مسوولیت، تعهد و دلسوزی دانست و گفت: اگر قرار است در حوزه امنیت اتفاقی ایجاد شود، خبرنگاران می‌توانند حس ناامنی را مرمت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید آستانه انتقادپذیری خود را بالا ببرند، انتقادپذیری را یکی از پایه‌های پیشرفت غیرقابل انکار در حوزه مدیریت دانست و افزود: خبرنگاران همواره باید نقدهای دلسوزانه و سازنده خود را بیان کنند و از نقد عملکرد مدیران هراسی نداشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نوع قلم خبرنگاران را نگاه به توسعه و پیشرفت دانست و از فضای تعاملی موجود بین اصحاب رسانه این شهرستان با مجموعه مدیران و نمایندگان مجلس تقدیر کرد و این روند را عاملی برای سرعت بخشیدن به حرکت رو به جلو عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا