آنتونیو فلیکس دا کوستا قهرمان جهان فصل 2020 فرمولE


فرمول ای ایران – ژان اریک ورن در چهارمین مسابقه فرمول ای برلین 2020 به پیروزی رسید و دستور تیمی فوق العاده تیم دی اس تشیتا سبب شد که با کسب یک نتیجه یک دو از رده هایشان در برابر راننده نیسان دفاع کنند. چهار نفر اول مسابقه شروع برابری را داشتند و اوضاع در پیچ یک آن چنان دراماتیک نبود. اما مسابقه بلافاصله به دلیل تصادف مکسیمیلیان گونتر با حضور...

فرمول ای ایران – ژان اریک ورن در چهارمین مسابقه فرمول ای برلین 2020 به پیروزی رسید و دستور تیمی فوق العاده تیم دی اس تشیتا سبب شد که با کسب یک نتیجه یک دو از رده هایشان در برابر راننده نیسان دفاع کنند.

چهار نفر اول مسابقه شروع برابری را داشتند و اوضاع در پیچ یک آن چنان دراماتیک نبود. اما مسابقه بلافاصله به دلیل تصادف مکسیمیلیان گونتر با حضور خودروی ایمنی همراه شد.

ورن پیشتازی 0.4 ثانیه ای خودش نسبت به داکوستا را حفظ کرد و پس از شروع مجدد، پیشتازی خودش را به خوبی حفظ کرد. در دور نهم، الیور رولند و سباستین بوئمی از حالت حمله 35 کیلو واتی خودشان استفاده کردند و رولند برای مدت کوتاهی به پشت الکس لین راننده ماهیندرا ریسینگ قرار گرفته بود.

جفت راننده های دی اس تشیتا از اولین حالت حمله خودشان استفاده کردند. ورن با یک حاشیه امن خیلی کمی به رده اولی خودش بازگشت و دا کوستا به دلیل حمله رولند و لین به رده چهارم رفته بود. با یک دقیقه بوست بیشتر، دا کوستا رده دومی خودش را پس گرفت.

در دور 13 ام، یک پیام رادیویی برای دا کوستا آمد که :

جایگاه تعویض و حمله کن

ژان اریک ورن هم به او این فرصت را داد تا حاشیه امن 0.4 ثانیه ای را در میانه مسابقه ای حفظ کند. در دور 30 ام، دی اس تشیتا یک دستور تیمی دیگر برای تعویض جایگاه در مسیر رسیدن به پیچ شماره یک داد. نیسان هم با توجه به انرژی بیشتری که بوئمی نسبت به رولند داشت یک دستور تیمی برای تعویض جایگاه صادر کرد تا فشار بیشتری را روی دو راننده پیشتاز وارد اورند.

بوئمی تا خط پایان در رده سوم ماند و نیک د فریس با یک سبقت فوق العاده تهاجمی در دور آخر از رولند عبور کرد و در رده چهارم قرار گرفت. ژان اریک ورن در رده اول و آنتونیو فلیکس دا کوستا نیز در رده دوم مسابقه را به پایان رساندند.

آنتونیو فلیکس دا کوستا قهرمان جهان فصل 2020 فرمولEآنتونیو فلیکس دا کوستا قهرمان جهان فصل 2020 فرمولE

آنتونیو فلیکس داکوستا و ژان اریک ورن

آنتونیو فلیکس دا کوستا برای قهرمانی تسلیم نشد

دا کوستا که به قهرمانی جهان این فصل فرمول ای رسیده می گوید:

من الان هیچ چیزی برای گفتن ندارم، فقط لحظات بد الان به خاطرم می آیند به این خاطر که گاهی اوقات خیلی به تسلیم شدن نزدیک بودم و به لطف کسانی که در اطرافم بودند، هیچوقت این کار نکردم.

علاوه بر آن، تشکر می کنم از بچه های تشیتا که من با آنها فقط یک فصل مسابقه دادم و می دانستند که حتی من وقتیکه در رده 15 ام قرار می گرفتم، توانایی انجام چه کاری را دارم و آنها مرا برگرداندند.

یک تشکر بزرگ از ورن نیز می کنم. او آدم سر سختیست اما مرا در تمام این راه تحت فشار قرار داد و خیلی به من کمک کرد. به خاطر او بود که من خیلی زود در این تیم جدید جای گرفتم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم