خبرنگاری حرفه نیست، عشق است/رسالت رسانه دینی کاری پیامبرگونه است


خبرنگاری حرفه نیست، عشق است/رسالت رسانه دینی کاری پیامبرگونه است

مدیرعامل خبرگزاری شبستان با تأکید بر این که خبرنگاری حرفه نیست بلکه عشق است، گفت: خبرنگاری یک بحث والا و مقدس است وخبرنگاران نیز باید به خودشان افتخار کنند و بدانند در مسیری ویژه و پیامبر گونه حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به همه مجاهدان عرصه قلم و سایر حوزه های خبری به تبیین اهمیت کار رسانه به ویژه رسانه دینی پرداخت و اظهار داشت: من معتقدم که بحث خبر در جامعه و اطلاع رسانی و خبر رسانی یک بحث بسیار مهم است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اهمیت بحث خبر از این جهت است که اگر به صورت کامل و صحیح در جامعه انجام نگیرد، اگر چه واقعیتی رخ داده و حقیقتی رخ داده ولی گویا اتفاقی اصلا صورت نگرفته است.

وی با بیان این که خبر رسانی صحیح از یک واقعیت، بسیار حساس و مهم است، گفت: الان در آستانه عید سعید غدیر هستیم که ضمن تبریک آن به همه مردم، خوب است به آیه تبلیغ یعنی آیه 67 سوره مائده اشاره کنیم که کاملا به موضوع خبر و اطلاع رسانی مرتبط است، آنجایی که خداوند متعال به رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» یعنی اکمال نبوت در گرو بحث تبلیغ و اطلاع رسانی موضوع ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی یادآور شد: خداوند می‌فرماید: اگر توی پیامبر موضوع ولایت را ابلاغ نکنی، گویا در این 23 سال کاری انجام نداده ای؛ شما ببینید انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین مربوط به روز غدیر نیست بلکه پیامبر گرامی اسلام(ص) از روزهای اول بعثت ایشان را به عنوان جانشین انتخاب کرد، ولی این ابلاغ و اطلاع رسانی عمومی با این هیمنه در غدیر تا جایی اهمیت دارد که اگر انجام نشود گویا رسالت ناقص است، پس اطلاع رسانی و کار رسانه ای پیامبر موجب کامل شدن رسالت ایشان شد، چراکه امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) از قبل تعیین شده بود.

وی با اشاره به این که انبیاء نیز در حقیقت وظیفه خبر رسانی دینی را بر عهده داشتند، گفت: جالب است عنوان «نبی» و «رسول» را برای انبیاء عظام مطرح کرده که جایگاه ایشان را در موضوع اطلاع رسانی دینی نشان می دهد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که خبرنگار حرفه نیست بلکه یک عشق محسوب می‌شود، گفت: خبرنگاری یک بحث والا و مقدس است و کسانی که در این لباس هستند، هم باید به خودشان افتخار کنند و بدانند در مسیری حرکت می‌کنند که یک مسیر ویژه و پیامبر گونه است و هم این که در رساندن حقایق و واقعیت ها تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه این گفت‌وگو ابراز داشت: بنده باز هم روز خبرنگار را به همه اصحاب خبر و رسانه که در قالب های مختلف به اعم از تولید کنندگان خبر تصویری و متنی، صدابرداران، دبیران و سردبیران، عکاسان و همه کسانی که در هر قالبی خدمت می‌کنند، در خبرگزاری های مختلف تبریک می گویم و همچنین لازم است بار دیگر سالروز شهادت شهید صارمی را گرامی بداریم که ما هم افتخار داشتیم سه روز قبل خدمت خانواده ایشان برسیم و عرض ادب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در پایان یادآور شد: به هرحال کار خبرنگاری و خبر نویسی و اطلاع رسانی به ویژه در حوزه دین، کار خطیری است و بنده از همین تریبون خدمت بچه های شبستان به صورت خاص عرض خسته نباشید دارم و امیدوارم در کار خودشان هر روز بهتر از روزهای قبل موفق و مؤید و پیروز و سربلند باشند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد