خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی


خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی

دیدار امشب تیم های استقلال و سپاهان در جام حذفی به قدری حساس شده است که نمی توان 90دقیقه از تلویزیون چشم برداشت

به گزارش "ورزش سه " حساسیت های دیدار امشب تیم های استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی علاوه بر نتیجه بازی برای هر دو مربی ، برای خیلی از بازیکنان داخل زمین بازی "جبران "می باشد. جبران دیدار قبلی دو تیم که 10روز قبل در مرحله برگشت لیگ برتر برگزار شد و خیلی از اتفاقات این چند مدت و یا جبرانی برای یه نیم فصل . اگر بازیکنان وارد حاسیه نشوند امشب فوتبال ،شب پرشکوهی را سپری خواهد کرد.


امیر قلعه نویی


پر افتخحارترین مربی تاریخ لیگ برتر با پنج قهرمانی با استقلال و سپاهان در دوران پسا کرونا آمار خوبی از خود به جا نگذاشته است. تیم او که تا هفته بیستم لیگ برتر یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بود حالا در دو هفته مانده به پایان آن حتی از کسب سهمیه هم ناامید است . شکست او برابر استقلال چند روز بعد در برابر نساجی تکمیل شد تا هواداران سپاهان از شرایط این روزهای باشگاه ناراضی باشند. تعویض بین دو نیمه نورافکن توسط او از ترس اخراج توسط داور به جهت درگیری های متعدد نورافکن با بازیکنان استقلال که می توانست در نیمه دوم نیز ادامه یابد او را در برابر استقلال 10نفره و فرهاد مجیدی خلع سلاح کرد. قلعه نویی به جهت تمرکز بیشتر روی این بازی از 48 ساعت قبل اردوی خود را در تهران برگزار کرده تا با پیروزی بر استقلال با یک تیر به سه هدف بزند . اول اینکه جام حذفی را برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کند،دوم اینکه به هواداران سپاهان نشان دهد می تواند سپاهان را در فصل 99_98فوتبال در ایران به یکی از دو جام معتبر برساند.مهمترین هدف فلعه نویی هم شاگرد سابقش فرهاد مجیدی است . او که در غیابش در بازی قبلی دو تیم قافیه را به استقلال مجیدی 10نفره باخت در این بازی برای پیروزی همه کار خواهد کرد.

خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی


آرش رضاوند


آرش رضاوند امشب در نبود فرشید اسماعیلی که به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیست هافبک بازیساز استقلالی هاست . او در بازی هفته گذشته دو تیم در اواخر نیمه اول اخراج شد تا نیمکت و بازیکنان استقلال شب پر فشاری را در برابر سپاهان 11نفره سپری کنند. هر چند آن ها در پایان برنده این نبرد بودند و سربلند از زمین مسابقه خارج شدند . رضاوند که بعد از بازی از نورافکن هافبک سپاهان ناراحت بود و در پست ایستاگرامی از غیرت بازیکنان تشکر کرده بود و از هواداران به خاطر بی احتیاطی صحنه اخراج عذر خواهی کرده بود امشب در غیاب فرشید اسماعیلی ، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری با همراهی مهدی قایدی از بقیه بازیکنان به خط دروازه سپاهان نزدیکتر خواهد بود و می تواند با بازی موثر و حتی گلزنی خود هدیه شیخ دیاباته به او و استقلال 10نفره در بازی رفت را جبران کند.

خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی


شایان مصلح


تنها سه ساعت به بازی رفت تلاشهای باشگاه سپاهان منجر به بازنگری رای کمیته اخلاق در باره او که در پست توئیتری منتسب به او مورد اتهام قرار گرفته بود شد. او در شبی که سپاهان به دلیل عدم استفاده قلعه نویی از طیبی فاقد دفاع وسط کلاسیک بود به این منطقه زمین آمد . تنه به تنه شدن او در محوطه هجده قدم با شیخ دیاباته را داور بازی پنالتی دید تا استقلال 10نفره در اوایل نیمه دوم از سپاهان با نتیجه یک بر صفر جلو بیافتد. دقایقی بعد نفوذ دانشگر به محوطه هجده قدم سپاهان و پاس عرضی او با گل بخودی شایان مصلح همراه شد تا دنیا به کام آبی ها شود . رد شایان که با پی گیری های باشگاه به این بازی رسیده بود در هر دو گل استقلال دیده می شد تا او از حالا به فکر جبران برای سپاهانی ها باشد . جبرانی که می تواند در ادامه ،آن ها را حتی به کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا امیدوار کند.

خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی


امید نورافکن


در استقلال بزرگ شد و به تیم ملی جوانان و امید رسید و بازوبند هر دو تیم به بازو بست و در دوبازی قبلی دو تیم در کانون حاشیه های بازی بود، در بازی گذشته ترسی را در دل قلعه نویی بوجود آورد که با تعویضش سپاهان نتیجه را به استقلال واگذار کند . صحبت های او در شبکه های تصویری در این چند مدت خاطره های ساخته شده او برای هواداران استقلال در چند سال گذشته را کمرنگ کرده است . نورافکن تا حالا دو بار با لباس سپاهان جلوی استقلال بازی کرده ولی پیروزی بدست نیاورده است. بعد از درگیری ها بازی قبلی او با وریا غفوری کاپیتان استقلال و شکست سپاهان برابر استقلال ، فاصله نورافکن با هواداران استقلال بیش از گذشته شده است . او در بازی امشب برای پیروزی تیم قلعه نویی و جبران اتفاقات بازی گذشته سرشار از انگیزه خواهد بود.

خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی


مهدی قایدی


سه فصل قبل به استقلال آمد و در این فصل در کنار استراماچونی به بلوغ رسید. تا هفته هفدهم با زدن 9گل و شش پاس گل برای آبی ها به موثرترین بازیکن لیگ تبدیل شد. نمایش فوق العاده او در برابر پرسپولیس در داربی برگشت دو تیم او را محبوب هوادارها کرده است . پسر خوش تکنیک آبی ها آخرین باری که برای استقلال گل زده است 192روز قبل بوده است . بیش از شش ماه است که او برای استقلال گل نزده است. گریه های او بعد از تعویض بازی قبلی استقلال و سپاهان که با دلداری مجیدی همراه شد با موقعیت سوزی دقیقه 96او برابر شهر خودرو که با عذر خواهی رسمی او همراه شد او را به این بازی حساس رسانده است . قایدی امشب در غیاب شیخ دیاباته و ارسلان مطهری و حتی فرشید اسماعیلی امید اول آبی ها برای گلزنی است .او می تواند امشب را انتخاب کند و این شش ماه را از ذهن هوادارها پاک کند. جبران او در بازی امشب برای هوادارها از او قهرمان فصل فوتبالی باشگاه را خواهد ساخت . امشب شب جبران برای باشوی استقلال است .شبی که خود او قدرش را بیش از همه می داند.

خیلی ها برای جبران به زمین مسابقه می آیند/ پنج انتقام‌جوی بازی بزرگ ؛ از شایان تا قائدی

محمدرضا تقی خانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس