شروع مجدد بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان از پاکستان


منابع خبری در پاکستان از آغاز مجدد بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستانی از خاک پاکستان خبر دادند.

شروع مجدد بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان از پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به نقل از خبرگزاری دولتی "رادیو پاکستان، روند بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغانستانی از پاکستان، تحت نظارت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان که از ماه مارس سال میلادی جاری همزمان با شیوع کرونا در پاکستان متوقف شده بود، از امروز (دوشنبه) از طریق گذرگاه‌های مرزی دو کشور در ایالت خیبرپختونخوا مجددا از سرگرفته شد.

بر اساس این گزارش "قیصر آفریدی" سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در پاکستان گفت: دو مرکز در مناطق "آزاد خیل" و "نوشهره" در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان برای تسهیل بازگشت این مهاجران راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این مراکز تنها در روز‌های دوشنبه و سه شنبه پذیرای پناهجویان افغان هستند، افزود: سازمان ملل به ازای هر پناهجوی افغان که به صورت داوطلبانه به کشورش باز گردد، ۲۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد.
گفتنی است روند بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان هرساله بعد از توقف ۳ ماه زمستانی در ماه مارس از سرگرفته می‌شود، این درحالی است که این روند در ماه مارس ۲۰۲۰ بعد از یک هفته از آغاز به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرز‌های پاکستان و افغانستان مجددا متوقف شد.
در حال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی در پاکستان، بیش از ۳ میلیون مهاجر افغان در این کشور زندگی می‌کنند که نیمی از آنان غیر قانونی هستند.
برقراری امنیت و آرامش مهم‌ترین اصل در جهان است و درصورت برقراری صلح و امنیت در افغانستان مهاجران افغان به صورت داوطلبانه به کشورشان برمی گردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو